כיצד מגיבים תושבי לונדון לאזעקה כמו בישראל?

נראה שאבק המלחמה מתחיל לשקוע בעזה. כוחות צה”ל יצאו מהרצועה ברובם, ויש תחושה זהירה כי במידה ולא יהיו התלקחויות נוספות אנחנו נמצאים בימים האחרונים של מלחמת “צוק איתן“. עכשיו, כשחלק מהלוחמים יכולים לנצור את נשקם, מתחילה מלחמה אחרת: מלחמת התודעה.

שר החוץ ושגריריו וודאי ינאמו בשבועות הקרובים תחת כל עץ רענן כדי לטעון שפעילויות ישראל במבצע היו מוצדקות, ואליהם יצטרפו עוד רבבות גולשים ישראליים בפייסבוק, בטוויטר ובאינסטגרם שינצלו את המדיה החברתית כדי לעזור למעמדה של ישראל בדעת הקהל העולמית. “חדר מצב”, יוזמה של הקהילה הישראלית בלונדון ארגנה פלאשמוב מוזיקלי אקטואלי במיוחד בכיכר טרפלגר שבמרכז לונדון.

לראשונה מאז 1945 נשמעה אזעקה במרכז לונדון. זה קרה באמצע היום באחת מהנקודות העמוסות ביותר בלונדון. עשרות אנשים נשכבו על הרצפה. אחרים הסתכלו בהם בלי להבין. רק אחרי כחצי דקה הכריזו המארגנים שבישראל מדובר במציאות יומיומית, ושלחלק מאזרחי המדינה שלנו יש 15 שניות להגיע למחסה מהישמע אזעקה כזו. אזעקות דומות נשמעו בווינה, אמסטרדם ובואנוס איירס.

ניר כהן, שליח ההסתדרות הציונית העולמית שהוביל את היוזמה, מספר כי יותר מ-60 משתתפים הגיעו כדי להמחיש את הסיטואציה בה מרכזה ההומה של עיר מופגז ויש לתושבים רק 15 שניות לרוץ על נפשם ולתפוס מחסה. כשנשמעה האזעקה, כל 60 המשתתפים השתטחו על הרצפה כשהם מכסים את ראשם בדיוק כפי שנאצלים לעשות מליוני ישראלים כשהם מותקפים על ידי טילי חמאס.

כהן: “לאחר האזעקה חילקנו עלונים לעוברים והשבים בהם מצוטט ראש ממשלת בריטניה בנאומו בפרלמנט שם הוא שאל את הנוכחים כיצד אזרחי בריטניה היו מצפים שממשלתם תגיב במידה וערים בריטיות היו מותקפות היום כל ידי מאות טילים”.

זה לא התרגיל הוויראלי הראשון ש-Stand with Us עושים במבצע הנוכחי. לפני כשבועיים הם הסתערו על אינסטגרם בתמונות של בעלי דרכונים זרים שמזדהים עם ישראל תחת ההאשטג istandwithisrael#. סביר שנראה עוד נסיונות ויראליים להסביר את המציאות הישראלית בימים הקרובים.

נקווה שהם יצליחו להגיע לפופולריות האינטרנטית של הלהיט הכי ויראלי של החמאס מהמבצע הנוכחי, השיר המצויין “תקוף תעשה ביגועים”.

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן