אלה הם 9 הטרוריסטים המבוקשים ביותר בעולם

העולם הוא מקום מסוכן. לא רק בעזה מסתתרים טרוריסטים שזוממים לגרום סבל וחורבן לבני עמם ולאוכלוסיה אזרחית בקרב האויבים שלהם. טרור היא כבר מזמן מחלה בינלאומית, עם גורמים קיצוניים שחורשים מזימות שמכוונות את כל העולם המערבי ללא הבדל דת, גזע או מין.

ובראשם של הטרוריסטים האלה ניצבים המנהיגים. הארכי-טרוריסטים, אלה עם דם של מאות אנשים על הידיים, וכל מי שיצליח לשים את ידיו עליהם יזכה במיליוני דולרים מהממשל האמריקני. לאחר שתקראו על הטיפוסים הלא סימפטיים האלה, ח’אלד משעל בטח יראה לכם כמו בחור די נחמד.

9. אבו בכר שקאו

ארגון הטרור הניגרי בוקו חראם ידוע בשימוש בילדים חיילים, חטיפת אזרחים והריסה של כנסיות ובתי ספר. מדובר בארגון רצחני ואכזרי במיוחד, שעל פי ההערכות אחראי למותם של מעל 10,000 בני אדם.

תמונה דרך וויקפדיה

אבו בכר שקאו עומד בראש הארגון הזה החל מ-2009. הוא החליף את מייסד הארגון, מוחמד יוסוף, לאחר שנהרג. בשלב זה הארגון הרצחני הזה, שמשמעות שמו הוא “לא לחינוך מערבי”, לא פועל מחוץ לגבולות ניגריה, אך הפעולות שלו כל כך קיצוניות שהוא מטריד את מנוחתם של אנשי הממשל האמריקני, שמציעים שבעה מיליון דולרים לכל מי שימסור מידע על מיקומו.

 

8. סראג’ אלדין ג’לאל אלדין חקאני

המחבל עם השם הבלתי אפשרי הזה מכונה בקצרה “סראג'”, ויש לו דם של למעלה מ-1,000 חיילים אמריקנים באפגניסטן.

צילום מסך

“סראג’ הוא רוצח אכזרי”, אמר מי שהיה מפקד הכוחות האויריים של ארצות הברית באפגניסטן כשיצא משם ב-2009. חקאני עוסק בעיקר בפיגועי טרור נגד כוחות אמריקנים המוצבים באפגניסטן, ועל פי עדויות הוא הצליח להרחיב את רשת הטרור במדינה למרות הכוחות הזרים המוצבים שם. ב-2012 ממשל אובמה הכריז על “רשת חקאני” כרשת טרור – והציעה חמישה מיליון דולרים תמורת מידע על מיקומו של סארג’. 

7. אבו בכר אל-בגדדי

“השוחט מבגדד”, אבראהים עוואד איבראהים עלי אל-בדרי הידוע בכינויו אבו בכר אל-בגדדי הוא מנהיג דאע”ש, אחד מארגוני הטרור הכי אכזריים ומפחידים שקמו בשנים האחרונות.

תמונה דרך וויקיפדיה

אל-בדרי היה איש דת בעברו, שהתחיל להנהיג קבוצות קיצוניות לאחר פרוץ מלחמת עיראק ב-2003. לפני כשנה שלח את כוחותיו גם לסוריה והפך לגורם משמעותי במלחמת האזרחים המתרחשת שם. ארצות הברית תמסור לכל מי שיספק מידע לגבי מיקומו סכום של 10 מיליון דולר.

 

6. אבו מוחמד אל-ג’ולאני

המנהיג של חזית א-נוסרה, שלוחת אל קאעידה בסוריה שמבצע רבות מפעולות הטרור הרצחניות במלחמת האזרחים בסוריה. לא הרבה ידוע על המהניג הזה, שמסתתר תחת אבטחה כבדה שאפילו ארגוני המודיעין הבינלאומיים לא מצליחים לחדור. הדבר היחיד שידוע עליו הוא שהוא המנהיג הלא מעורער של הארגון הזה, ושהוא עלה לראש רשימת הטרור העולמית במהירות עצומה.

על פי מחקרים שנעשו, אל-ג’ולאני תמיד מכסה את פניו בפגישות, אפילו כשהוא נפגש עם מנהיגים של ארגוני טרור אחרים. ככל הנראה הוא אזרח סורי, אך גם פרט זה עדיין לא אומת.

 

5. מוכתר בלמוכתר

פעיל הג’יאהד הזה, לשעבר איש אל קעידה, הקים את תא הטרור “בריגדת רעולי הפנים” שהצליח לבצע פעולת טרור בשדה גז אלג’יר בינואר 2013 – פעולה שהתרחשה זמן קצר מאוד אחרי שייסד את תא הטרור. מה שמעיד על יכולות הארגון המופלאות שלו.

תמונה דרך וויקפדיה

בנוסף לפעולות הטרור מוכתר גם עוסק בהברחות לא חוקיות (שהכניסו לכיסו מיליוני דולרים), וכמו כן, הוא עומד בראש כנופיות שנוהגות לחטוף מערבים במאלי תמורת כופר. מידע שיוביל לתפיסתו שווה לממשלת ארצות הברית חמישה מיליון דולר.

 

4. אחמד עבדי גודאן

מנהיג ארגון הטרור הסומלי אל-שבאב הוא זה ששינה את הפוקוס של הארגון, מכזה שפועל בעיקר בגבולות סומליה לגוף עם שאיפות בינלאומיות שמנסה להוציא לפועל פיגועים גם אל העולם המערבי. בהנהגתו, ביצע אל-שבאב את הפיגוע בקניון Westgate שבניירובי, מספר פיגועי התאבדות באוגנדה ועוד. אחד מראשי הממשלה הקודמים של סומליה תיאר אותו כאחד מהמנהיגים החכמים ביותר של אל-שבאב.

ממשלת ארצות הברית מנסה ללכוד את גודאן ומציעה תמורת מידע שיוביל לאיתורו פרס של שבעה מיליון דולר.

 

3. איברהים חסן אל-אסירי

מתכנן הפצצות הבכיר של אל קאעידה. ב-2009 נחשפה “פצצת תחתונים” פרי תכנונו, שלא אותרה בבדיקות הבטחוניות וכמעט הצליחה להפיל מטוס בערב חג המולד. סימן ההיכר של הפצצות שלו הוא חומר הנפץ PETN, אבקה לבנה וחסרת ריח שבלתי ניתנת לזיהוי במכונות שיקוף.

תמונה דרך וויקיפדיה

אל-אסירי ככל הנראה מסתתר אי שם בהרים בדרום תימן. מוקדם יותר השנה האמינו שהוא נהרג בהיתקלות עם מחבלים באיזור, אך בדיקות DNA הגיעו למסקנה שהזיהוי שגוי, וכי אל-אסירי ככל הנראה עדיין בחיים. השאלה הגדולה היא אם הוא כבר העביר את הידע הגדול שיש לו בנוגע לחומרי נפץ לתלמידיו.

 

2. נאסיר אל-וואישי

מספר 2 בארגון אל קאעידה הוא, על פי הערכות, רק בן 36. למרות זאת מדובר בארכי-טרוריסט עם קבלות. בעבר הוא היה עוזרו האישי של בין לאדן, אך כעת הוא ראש AQAP, הזרוע הקיצונית ביותר של אל קעידה.

אל-וואישי חי בתימן אך השפעתו על ארגון הטרור מרחיקת לכת לכל מקום בו נמצאים פעיליו. שלטונות תימן מנסים לעצור אותו אך בינתיים ללא הצלחה.

1. איימן א-זוואהירי

מאז חיסולו של בין-לאדן ב-2011, א-זוואהירי הפך לראש אל קאעידה בפועל. כמו קודמו, הוא מצליח להתחמק מנסיונות החיסול ולהמשיך להפיץ את דבריו לחברי הארגון. פילוסופית הטרור שלו שונה מזו של קודמו. הוא ככל הנראה מבין שאין יותר מדי סיכויים להוציא לפועל תוכנית טרור כמו זו של פיגועי ה-11.9 במציאות הבטחונית של היום, ולכן הוא קורא לבצע פיגועים כירורגיים במטרות “רכות” וכמו כן לחטוף אזרחים.

צילום מסך מתוך יוטיוב

א-זוואהירי הוא במקור רופא מצרי וחגג לאחרונה את יום הולדתו ה-62. ממשלת ארצות הברית מציעה לכל מי שיצליח לתפוס אותו פרס כספי של 25 מיליון דולר.

דרך CNN

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן