5 טיפים שכל מי שנוסע ליפן צריך להכיר

מוגש בחסות אופקים טורס המארגנת טיולים מאורגנים ליפן

יפן, ארץ השמש העולה, היא אחד מייעדי התיירות הכי מעניינים שאתם יכולים להגיע אליהם. הנופים מדהימים, מזג האוויר נוח והתרבות המעניינת של היפנים יכולים ליצור טיול בלתי נשכך. אך לפני שאתם רצים להזמין כרטיסי ולארוז מזוודות, הנה חמישה טיפים שכל מי שנוסע ליפן צריך להכיר ולשנן טוב טוב לפני הנסיעה.

1. הנה באה הרכבת

תמונה: Shutterstock

מערכת התחבורה הציבורית ביפן היא מהמתקדמות בעולם, עם רשת רכבות שיכולה לקחת אתכם מכל מקום לכל מקום במהירות עצומה. אך הרכבות האלה אינן עניין זול – ומי שלא יתכונן מראש יוכל לגלות בדיעבד שהוא הוציא יותר כסף על תחבורה ציבורית מאשר על כרטיס הטיסה.

כדי להמנע מכך, מומלץ מאוד להצטייד לפני הטיול ב”כרטיס תייר” לשינקנסן, הרכבות המהירות שיעבירו אתכם בקלות בין טוקיו, הירושימה, קיוטו ועוד ערים רבות. הכרטיס תקף לנסיעות בלתי מוגבלות במהלך שבוע אחד – אבל אי אפשר לרכוש אותו ביפן עצמה, אלא רק דרך ברשת או סוכני נסיעות מראש. אחרי ההזמנה תקבלו כרטיס בדואר, אותו תצטרכו להביא לאחת מתחנות הרכבת ביפן – שם ימירו אותו בכרטיס תקף. עלות הכרטיס לא נמוכה (כ-850 שקלים לבוגר) – אבל החסכון לעומת רכישת כרטיסים בודדים עצום.

בנוסף מומלץ לקנות גם כרטיסים יומיים או שבועיים לרכבות הרגילות (למשל בתוך טוקיו) כדי לא לשלם על כל נסיעה בנפרד.

2. חוק הנאמנות

תמונה: Shutterstock

“יש כרטיס מועדון?” היא שאלה ששומעים כמעט בכל חנות שנכנסים אליה ביפן. הרשתות השונות מתות על כרטיסי נאמנות, שמאפשרים ללקוחות הקבועים לצבור נקודות אותן ניתן להמיר בכסף אמיתי לקניות נוספות.

מוצאים את עצמכם בחנות אלקטרוניקה גדולה? כשאתם בקופה בקשו לקבל כרטיס מועדון שכזה, שיוכל לחסוך לכם כסף אם תמצאו את עצמכם בהמשך הטיול מגיעים לסניף אחר של אותה רשת. כרטיסי הנאמנות האלה אפילו קיימים ברשתות של בתי מלון – מה שאומר שאם תקפידו ללון באותה רשת יש סיכוי לא רע בכלל שעל חלק מהלילות לא תצטרכו לשלם אם תזכרו לבקש כרטיס מועדון בלילה הראשון.

3. שלטון המכונות

תמונה: Shutterstock

בטח שמעתם סיפורים על המכונות האוטומטיות שמוכרות כל מיני דברים ומוצבות בכל פינה ביפן. אז אמנם השמועות האלה קצת מוגזמות וסביר להניח שלא תמצאו בטיול שלכם מכונה שמוכרת תחתוני נשים משומשים – אבל כן תיתקלו בעשרות (ואפילו מאות) אוטומטים כאלה למכירת משקאות, מזון וכו’.

ההמלצה שלנו? השתמשו בהן. אם אתם נוסעים בקיץ פנקו את עצמכם בפחית קרה (הקפה הקר שם מצויין), אם אתם נוסעים בקיץ רכשו קערת מרק או תה. האיכות במכונות האלה לא רעה בכלל, המחירים נוחים והשימוש בהם יגרמו לכם להרגיש כמו בני המקום.

רק מה, אחרי שאתם משתמשים במכונה זכרו את חוקי המחזור הנוקשים של יפן. אי אפשר לזרוק פחית ריקה לכל פח ברחוב – ויש לחפש את הפחים היעודיים לפחיות (בדרך כלל הם גם צמודים למכונות עצמן). אחד הדברים הכי בולטים ביפן הוא הנקיון שלה, הרחובות פשוט מבריקים, ואתם לא רוצים להיות התיירים המעצבנים שהורסים את כל הפסטורליות הזאת.

4. אל תתביישו לבקש עזרה

תמונה: Shutterstock

האנגלית של היפני הממוצע לא כל כך טובה. לפעמים זה קצת מפחיד לנסות לעצור מישהו ברחוב ולשאול אותו איך מגיעים לרחוב שאין לכם מושג איך להגות את שמו בכלל, אבל אל תתנו לאנגלית למחסום השפה לבלבל אתכם. רבים מהיפנים לבביים ונחמדים מאוד, ויציעו לכם עזרה אם רק תעמדו בפינת רחוב עם מפה ותראו מבולבלים.

כך למשל, באחד הטיולים שלי ליפן עליתי בטעות על קו אוטובוס לא נכון. אחד הנוסעים ראה את ההבעה המבולבלת שלי ושאל לאן אני צריך להגיע. הצבעתי לו במפה על המיקום של המלון שלי, והוא הסביר לי בתנועות ידיים שאני במקום הלא נכון. הודתי לו, אך זה לא נגמר שם: בתחנה הקרובה הוא ירד איתי מהאוטובוס (למרות שזו לא היתה התחנה שלו), עבר איתי את הכביש, הראה לי את התחנה שאני צריך להמתין בה ולא עזב אותה עד שעליתי על האוטובוס שלקח אותי לייעדי.

וכמו הבחור הזה יש עוד המון. אל תתביישו לבקש עזרה אם תרצו – סביר להניח שתזכו לא רק בעזרה אלא גם בחוויות אנושיות שתזכרו כל החיים.

5. אל תסתירו את היותכם ישראליים

תמונה: Shutterstock

העולם מלא באנטישמיות, אבל היפני הממוצע ברחוב לא באמת יודע איפה נמצאת ישראל והאם הוא צריך לשנוא את יושביה. המדינה הזו כל כך מרוחקת ושקועה בתרבות כל כך שונה, עד שאפשר להסתובב שם בלי לפחד גם עם חולצה עליה כיתובים בעברית או מגן דוד.

זה לא אומר שאתם צריכים להתעטף בדגל ישראל וללכת ככה ברחוב (זה יהיה מוזר גם אם תעשו את זה בארץ), אבל אין שום סיבה לדבר בשקט בעברית או להסתיר מאנשים את היותכם ישראלים. סביר להניח שכשתגידו ליפנים מאיפה הגעתם הם ישאלו בסקרנות איפה זה נמצא ומה אפשר לעשות שם בחופשה.

 

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן