לפדרו אלמודובר, חאווייר ברדם ופנלופה קרוז יש מסר תקיף שישראלים לא יאהבו לשמוע

מאז פרוץ מלחמת צוק איתן העולם מתבונן על הנעשה ולא חוסך בביקורת. חלק גדול מהמבקרים לא יכולים לסמן את רצועת עזה על הגלובוס אם יתבקשו, חלק אחר מזדהה מראש עם שני הצדדים, אחרים נוקטים עמדה תקיפה לראשונה, וכעת נודע שכוכבי קולנוע מספרד יצאו נגד פעולות צה”ל בעזה.

ראו גם: איך קרה שיש אולם קולנוע באמצע מדבר?

לא ברור אם הבמאי פדרו אלמודובר רק מנצל מרווח בין סרט לסרט לקצת יחסי ציבור או באמת מזועזע מפעילות צה”ל, אך הוא אומר דברים ברורים ויחד איתו מתייצבים השראתו הקולנועית פנלופה קרוז, השחקן חוויאר ברדם ועוד אלפי יוצרים ספרדים. כנראה שהשניים מצאו הפוגה בין גידול ילדם כדי להביע את מחאתם בעולם.

אנשי תעשיית הקולנוע הספרדי הפיצו מכתב פתוח בעיתון ספרדי שמעביר ביקורת חריפה על אירופה שנמנעת מלהתערב במתחולל בעזה ובכך נותנת יד “לרצח עם” של האזרחים שם. הם מביעים את מורת רוחם על הפלישה לעזה מלכתחילה. הם קוראים לאיגוד האירופאי להפסיק את ההפצצות בים, יבשה ומהאוויר.

“עזה חיה באימה בימים אלה”, הם אומרים, “בתים של אזרחים נהרסים ונמנע מהם גישה למקורות מים, חשמל, בתי חולים, בתי ספר ושדות בעוד הקהילה הבינלאומית לא עושה דבר”. כמו כן, במכתב הזה הם דורשים שישראל תצא בהפסקת אש מידית. הם מציינים בזעזוע שהאבדות האנושיות עלו בטירוף מאז המלחמה: אלפי פלסטינים ו-56 חיילי צה”ל.

זה תמיד קצת משעשע לראות אנשים שלא חיים פה או שם מעבירים עלינו ביקורת. מאז המלחמה כמה סלבריטאים, כמו ריהאנה, הביעו את דעתם על המצב וחטפו ריקושטים מהצד השני. כמובן, ישראלים הם הראשונים לאמץ כוכבים מחו”ל שנעמדים לצדם, כך שהשיפוט הזה הוא חד ערכי. ללא ספק, הבעת דעות פוליטיות נחרצות אינה דבר מומלץ לכוכב שרוצה לאכול את כל עוגת הרייטינג ולהשאיר אותה שלמה.

טוב, אז כנראה לא נראה את פנלופה וחאווייר מצטלמים בכותל בקרוב.

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן