חייל צה”ל השתמש באתר מימון המון כדי לרכוש לגדוד שלו ציוד אישי

מבצע “צוק איתן” גורם לכל העולם להתעניין במה שקורה סביב צה”ל, ובשעות האחרונות החל להיות מופץ באתרים שונים הסיפור של קמפיין מימון המון שנועד, על פי מקורות זרים, “לממן את המלחמה”.

הקמפיין המדובר עלה באתר tilt לפני כעשרה ימים על ידי חייל המשרת בגדוד 97. הוא קרא להמונים לתרום כספים שיעזרו לו ולחבריו להשיג ציוד אישי שישרת אותם בימים המבצעיים הקשים שהם עוברים. “הכסף ישמש כדי לקנות ציוד נחוץ, כמו תחבושות אישיות, פנסים, מימיות, חוסמי עורקים, ווסטים חסיני כדורים ועוד דברים שיבטיחו את הבטיחות וההכנה של החיילים”, נכתב בעמוד הקמפיין.

מטרת הקמפיין, 20,000 דולר, הושגה במלואה בעזרתם של 183 תורמים. על סמך התגובות שהם השאירו באתר, נראה שרובם יהודים אמריקאיים שמכירים באופן אישי את יוזם הקמפיין.

יוזם הקמפיין עצמו דיבר עם כתב ה-Gawker והסביר שאף פעם לא התכוון שהקמפיין יהיה פומבי, אלא רק לספק לבני משפחתו וחבריו דרך פשוטה לשלוח תרומות למען ציוד לחבריו. “השתמשנו באתר Crowdtilt כי הוא קל לניווט והוא גם אפשר לנו לאגד את כל התרומות ביחד”, הוא אמר. הוא גם סיפר שבצה”ל מודעים לכך שמדובר בקמפיין תרומה משפחתי ולא כללי, והדגיש שוב שכל הכסף ישומש לרכישת ציוד מיגוני ולא התקפי.

עם זאת, בימים המתוחים האלה, שרוב האנשים בעולם מסונוורים מהסבל של אזרחי עזה ולא רואים (או רוצים לראות) את התמונה המלאה והמאוד מורכבת של הקונפליקט הזה, אפשר גם להבין מדוע בעיניים זרות הקמפיין הזה עלול להתפש כבעייתי.

מנהלי האתר tilt קיבלו פניות מגולשים שדרשו להסיר את הפרוייקט, אך סרבו לעשות זאת בטענה שלא מדובר בהפרה של הסכם השימוש של האתר.

אנחנו מקווים שחיילי גדוד 97 ישתמשו בכסף בכדי לרכוש ציוד שיסייע להם לשמור על עצמם (את הציוד ההתקפי הם וודאי מקבלים מצה”ל עצמו), ושכולם יחזרו לביתם בשלום.

דרך Gawker | תמונת אילוסטרציה דרך Shutterstock

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן