אלה 35 הצבאות החזקים ביותר בעולם

הימים הנוכחיים מזכירים לנו עד כמה חשוב שיהיה לנו צבא חזק. אך כמה חזק צה”ל באמת, וכיצד אנחנו משתווים לצבאות של מדינות אחרות בעולם? ב-Buisness Insider הכינו מוקדם יותר החודש טבלה מפורטת, שמדרגת את הצבאות בעולם לפי העוצמה שלהם. אנשי העיתון השתמשו בנתונים מתוך מסד הנתונים Global Firepower Index, שמציג נתונים של 106 צבאות מרחבי העולם: החל ממצבת כח האדם שלהם, דרך הציוד ועד לתקציב השנתי.

במקום הראשון, לא במפתיע, נמצא צבא ארצות הברית. עם כמעט 150 מיליון חיילים, אלפי טנקים, מטוסים, טילים גרעיניים וצוללות ועשר נושאות מטוסים (מספר אסטרונומי בהתחשב שלרוב המדינות אין אפילו נושאת אחת כזו), מדובר ללא שמץ של ספק בצבא החזק בעולם. גם התקציב המטורף שלו, 612,500,000,000 דולרים לשנה, גדול פי כמה וכמה מתקציבים של צבאות אחרים.

במקום השני נמצאת רוסיה (שעוקפת את ארצות הברית במספר הטנקים והטילים הגרעיניים), ואחריה סין עם הצבא הגדול בעולם: כ-749,610,775 חיילים.

ומה עם צה”ל? הוא ממוקדם מיד אחרי העשירייה הפותחת, במקום ה-11 בין יפן לאיטליה. הצבא שלנו קטן אך יעיל, עם כמות כמעט זניחה של חיילים אך הרבה מאוד טנקים, צוללות ונשק גרעיני. העובדה שלמרות שהמדינה שלנו זעירה הצבא שלנו עדיין חזק יותר משל איטליה, קנדה, אוסטרליה ועוד מעידה שכמה שאנחנו קטנים – אנחנו עדיין עוצמתיים. אין כמו טפיחה קלה על השכם הלאומית. עכשיו רק צריך להעביר את המסר לחמאס.

תמונה: Shutterstock

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן