הכירו את כוכבת ההסברה העממית של החמאס שמצייצת מעזה

חלקיקי מידע מופצים לכל עבר במהלך מלחמת “צוק איתן“. קשה לעקוב לאור קצב העדכונים השוטפים בנושא המלחמה. הציבור הישראלי ניזון מחדשות באמצעות מתווכים – בעיקר התקשורת המקומית וגם התקשורת הזרה, אך האינטרנט מספק לנו גם הצצה ישירה לאופן שבו נתפשת המלחמה בצד השני.

בהקשר זה, מי שצוברת פופולריות רבה בימים מופגזים אלה היא נערה עזתית בת 16 בשם פארה בייקר (כינוי: Guess What) שמנצלת היטב את הפלטפורמה של טוויטר כדי לעדכן את העולם מחזית המלחמה.

ראו גם: ג’ון סטוארט מנסה לנהל דיון תרבותי על מלחמת ישראל -עזה

בימים אלה קשה לדעת בוודאות אם אכן מדובר בנערה שנמצאת בעזה, אך בדיווחים בחו”ל טוענים שהיא אמיתית ושהיא מצייצת על חייה מעזה כבר מ-2012. כעת היא מעלה ציוצים “זה באזור שלי. אני לא יכולה להפסיק לבכות. אני עלולה למות הלילה”.

בייקר כבר צברה אלפי עוקבים מאז המלחמה המתמשכת הזו. היא אף שיתפה את כולם בחרדות שלה ושל אחותה הקטנה על רקע ההפצצות.

לדבריה, היא עברה כבר שלוש מלחמות אך זו הגרועה מכולן. גולשים רבים בטוויטר שלחו לה את תמיכתם ומעודדים אותה:

כשנשאלה למה היא נשארת בביתה היא הסבירה שהיא פשוט לא יכולה לעזוב “סמכו עלי, אני לא יכולה לצאת. אם אצא לרחוב יפגיזו אותי”. היא לא מסתירה את תמיכתה בחמאס והיא ללא ספק הפכה לכתובת נגישה בעיני רבים המגנים את פעילות צה”ל.

זה די צפוי שנערה בת 16 המצייצת שהיא חרדה לחייה תעורר אמפתיה והיא בהחלט גורמת לכולם לתהות על השלכות המלחמה הזו.

המקרה של פארה ממחיש פעם נוספת את הכח של רשתות חברתיות לגעת בהמונים. מדברים הרבה בישראל על משבר ההסברע והצורך לשפר את ההסברה הישראלית. פארה עושה בית ספר להסברה הישראלית. אם היא לא הייתה קיימת (ובהחלט יש אפשרות כזו), היה צריך להמציא אותה. כי מי יכול לענות בטיעונים על מציאות מורכבת לילדה קטנה שמפחדת למות?

דרך Buzfeed

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן