בייבי סקי – סקי עם התינוק שלכם

אף פעם לא מוקדם מדי לצאת עם ילדים צעירים לסקי. למה שגם פעוטות בגיל שנה, שנתיים או שלוש, לא ייהנו מהריגוש של הגלישה במורד הגבעה המושלגת יחד עם ההורים ואחיהם הגדולים?

אפשר אמנם לקנות זוג מגלשיים בגודל של 70 סנטימטרים שמתאימים לגיל שנה או שנה וחצי. אבל, הדרך המתאימה לגלישה של פעוט, שלא יכול לגלוש בכוחות עצמו, היא לגלוש כשהוא צמוד במנשא לגב ההורה. תוכלו להשתמש במנשא לתינוק שמשמש אתכם להליכה ולטיולים ולהתחיל להתקדם איתו לכיוון ההר המושלג.

מניסיונם של אחרים, הפעוטות בדרך כלל נהנים מהחוויה. הילד קשור לגב ההורה, ללא פחד,  מתענג על התנועה ומהמראות והנופים שבדרך. כדאי לבחור במסלולים מתונים, כשתנאי הגלישה הם מצוינים ותנאי מזג האוויר מציעים יום שמש חמים ללא עננים.

בעידן שבו נראים על מסלולי הגלישה אנשים קטועי גפיים או עיוורים חסונים, אפשר לראות פה ושם גם הורים שלגבם צמוד ילד בגיל הרך. אמנם, אולי תיתקלו בדרך בגולשים שיתבוננו עליכם בתימהון ובעצבנות, ואולי גם יעירו לכם שסקי עם תינוק זה פשוט טירוף. אבל תגלו שלא מעט אנשים יקנאו בכך שלילד כל כך צעיר כבר יש הזדמנות לעסוק בספורט זה, במיוחד כשההנאה הרבה ניכרת על פניו.

אגב, הורים שהתנסו בסקי עם התינוק מספרים שאנשים בדרך מוכנים להושיט יד ולעזור בעלייה לרכבל, ואף נהנו מאוד לבלות עם התינוק את זמן הנסיעה ברכבל עד ליעד הגלישה.

סקי עם תינוק או ילד בגיל הרך יכול להיות חוויה אדירה גם להורה וגם לילד, ובלבד שאתם פועלים בתבונה ומכינים את כל הנדרש. הנה כמה אמצעי זהירות שיעזרו לכם להבטיח שתבלו בביטחון ובהנאה.

רמת המומחיות

לא לכל אחד מתאים לגלוש במדרונות הסקי כשילד צמוד אל הגב במנשא הולם. אבל, לא צריך להיות גולשים מקצועיים כדי לעשות זאת. גולשים, שהם עצמם מתחילים או חסרי ביטחון בכל מה שקשור למיומנות הגלישה שלהם – עדיף שיגלשו סולו.

אין שום סיבה מדוע גולשים מיומנים, שיכולים לשמור על יציבות הגלישה ברמת קושי בינונית, מבלי ליפול ומבלי להתנגש בגולשים אחרים; וגולשים שנשארים רגועים לנוכח מכשול מזדמן בדרך – יצטרכו להשאיר את הפעוט שלהם עם בייבי סיטר.

כל שעליכם לעשות כהורים הוא לצאת קודם לכמה גלישות סולו כדי לבדוק את השטח ולהשתפשף קצת בגלישה, לפני שאתם לוקחים איתכם את התינוק.

בעת הגלישה, כשהתינוק מחובר לגב שלכם, מומלץ להסתפק בסיבובים מתונים ואיטיים. אם אתם מחפשים הרפתקאות מאתגרות יותר, עשו זאת עם חברים בגילכם…

מתי לגלוש

לצד רמת המומחיות שלכם, מזג האוויר הוא אחד השיקולים החשובים ביותר שיש לקחת בחשבון כשגולשים עם תינוק. הישארו מחוץ לאזורי הקור, השלג והגשם המקפיאים. הדבר האחרון שתרצו, זה שהזיכרון הראשון של הילד שלכם מהסקי יהיה קשור לכאב ולאי נוחות. אל תשכחו שהילד שצמוד אליכם בזמן הגלישה הוא נוסע, במנוחה, עם מערכת שמתקשה לשמור על חום הגוף גם בנסיבות הטובות ביותר.

מזג האוויר באביב, הוא הזמן הבטוח והמהנה ביותר מבחינת עונת הסקי. התינוקות נשארים חמים ומאושרים וגם אתם תרגישו יותר בנוח.

ציוד וביגוד

כדאי להצטייד בציוד שכולל בלמים שלא מצריכים להתכופף כדי לחבר או להסיר אותם. צריך לצמצם בביגוד העליון כדי להבטיח אריזה נוחה והולמת. לילדים יש נטייה למשוך בהנאה בכובע של ההורה, קחו זאת בחשבון. בנוסף, משקפי השמש צריכים להיות מוחזקים ברצועה.

יש מספר מנשאים לתינוקות שמתאימים לשימוש על מדרונות הסקי. חפשו את המנשא שכולל את התכונות הבאות: רצועות כתף מרופדות, רצועת מותניים, חגורת אבטחה לתינוק, ויכולת לעמוד זקופים גם ללא השגחה. לפני הסקי נסו להכניס את הילד למנשא ולהורידו בכוחות עצמכם. אתם אמורים להיות מסוגלים לגעת בזרועות, ברגליים ובפניו של הילד, כמו גם להתכופף כשהילד מחובר אליכם במנשא.

זה חיוני שהילד יהיה מוגן מפני השמש ומפני טמפרטורות קרות. קרם הגנה ומשקפי שמש הם ציוד סטנדרטי. קסדה של רוכבי אופניים, היא אמצעי זהירות מומלץ.

 

המאמר באדיבות – דיזנהאוז – אתר התיירות של ישראל

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן