רופאי שיניים עקרו 232 שיניים מהפה של נער בן 17

בפה של אדם בוגר צריכות להיות 32 שיניים (כולל שיני בינה. לא כולל עקירות למיניהן). זו כנראה כמות השיניים האידיאלית בשבילנו, וכך זה היה כבר הרבה מאוד זמן. אך לאחרונה נער הודי נכנס לניתוח בו עקרו לא פחות מ-232 שיניים מחלל הפה.

הסיפור של הנער הזה התחיל לפני כשנה וחצי, כשהוא התחיל לסבול מכאבי שיניים. הנער גר בכפר בהודו, והרופאים המקומיים לא הצליחו להבין מה הסיבה לכאבים. גם הרופאים בבית החולים במומביי לא ממש הבינו מה הסיבה, אך החליטו להכניס אותו לניתוח כי כאביו היו קשים מנשוא. הרופאים חתכו את החניכיים של הנער וגילו שם מאות שיניים קטנות מסתתרות בגדלים שונים.

ראו גם: רופאים פיתחו טכניקה נטולת כאבים לסתימת חורים בשיניים

הנער סבל ממצב רפואי נדיר, בו הגוף מגדל גופים המזכירים שיניים ללא שליטה. כל אחד מהשיניים האלה הוא למעשה גידול סרטני שפיר. וכך התחיל הניתוח הארוך, בו הרופאים התחילו להוציא, שן אחרי שן, 232 גידולים.

על פי דברי הרופאים, כדי לעקור את השיניים היה צריך להשתמש בטכניקות מאוד פרימיטיביות של רופאי שיניים שכללו בעיקר שימוש בפטיש ואזמל, שכן מיקומם הבעייתי בפה הפך שימוש באמצעים מודרניים יותר לבלתי אפשרי. הרופאה שהיתה אחראית לניתוח מספרת שעד כה היא לא מצאה תיעודים למקרים דומים, ושכמות השיניים המקסימלית שנעקרו בניתוחים דומים היתה 37. “אני מרגשת שיצא לי לעבוד על מקרה כל כך מרגש”, היא סיפרה ל-BBC.

הנער עצמו נשאר עם 28 שיניים בלבד בפה – כמות סבירה לבחור בגילו. אחרי 232 עקירות, אנחנו מחזיקים לו אצבעות שהוא לא יצטרך לבקר עוד אצל רופאי שיניים במהלך חייו.

דרך IFL Science | תמונה: Shutterstock

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן