רגעים אנושיים בלתי נשכחים ממלחמת “צוק איתן”

הימים האחרונים היו קשים מנשוא לרבים בישראל. מבצע “צוק איתן” גבה מחיר יקר מאוד עד כה. להיות עדים ללוויות רבות, לדמעות, למשפחות הבוכות ולהספדים המטלטלים של בנות הזוג והמשפחות שנותרו מאחור, קורע את הלב לגזרים. אבל בתוך התופת התגלו כמה רגעים אנושיים מרגשים מאוד. תמונות ומצבים סימבוליים שהזכירו למי ששכח, כמה כוח יש ברשת, כמה חברות אמיתית היא נכס ושישנם אנשים שהם פשוט מעוררי השראה. כאלה שמלמדים אותנו שיעור בסובלנות, גבורה, תקווה ומה שביניהן. והנה כמה מהרגעים הבלתי נשכחים עד כה שנחקקו בלב:

1. 20,000 זרים בהלוויית החייל הבודד שון כרמלי ז”ל

כ-20,000! בני אדם הגיעו כדי להשתתף ביום שני בהלוויית החייל הבודד שון כרמלי ז”ל שהובא למנוחות בבית העלמין הצבאי בחיפה. המשפחה חששה בתחילה כי בודדים ישתתפו בהלוויה, אך ההמונים זרמו מכל הארץ בעקבות פנייה מרגשת שפורסמה בפורומים של אוהדי מכבי חיפה. עשרות אלפי שיתופים עשו את שלהם ועם ישראל הוכיח כאן את היכולל המופלאה שלו להתלכד. בהחלט כוח הרשת במיטבו. לפוסט.

לפוסט המלא

 

2. רבבות ישראלים בהלוויית החייל הבודד מקס שטיינברג ז”ל

כ-30 אלף! בני אדם השתתפו אתמול (רביעי) בהלווייתו של סמל מקס שטיינברג, לוחם חטיבת גולני שנהרג ביום שבת בלילה בפיצוץ הנגמ”ש באזור שג’אעיה. שטיינברג עלה ארצה מארה”ב ושהיה במעמד של חייל בודד. כמו במקרה של החייל הבודד שון כרמלי, פורסמה קריאה לציבור לבוא ולהשתתף בהלוויה כדי לכבד את הלוחם שקיפח את חייו בלחימה בעזה. עוד דוגמה מדהימה לכוח הרשת בימים אלה.


תמונה: Liad Ruach

 

3. רומנטיקה תחת אש

מי אמר שהרומנטיקה מתה? היא חיה והועטת גם בימי טילים. לפניכם הנשיקה ראשונה של מילואימניק עם אשתו אחרי שלושה שבועות שלא התראו. היא הגיעה עם קבוצה של אנשים טובים שנסעו לעזה כדי לשמח את החיילים. ברקע התמונה, האש שנגרמה מנפילה של פצמ״ר. בהחלט מחמם את הלב לראות ששום דבר לא יפריד את אלה.


Evyatar Cohen. דרך סטטוסים מצייצים

 

4. זר מסוכך

Shira de Porto: “לפני מספר דקות נשמעה אזעקה בבש. עצרתי את הרכב ברמזור, לידי נעצר רכב נוסף וממנו יצא אבא ותינוק על ידיו. תפסנו מחסה ליד חומה. אחרי שניה הגיע זר, הבחור עם החולצה השחורה , שלא מכיר את האב ובנו וסוכך בגופו על שניהם. כל מילה מיותרת”. אכן, תמונה אחת שווה אלף שיתופים.

דרך פייסבוק

 

5. הצעת נישואין תחת אש

הימים האחרונים גורמים לרבים מלחשוב על משמעות חייהם ועל מי שיקר לליבם. קצין מילואים שי ויטובסקי שהוקפץ בצו 8, הזמין את חברתו ליהי גרניט לבקר אותו בבסיסו בדרום. בדיוק באותו זמן הגיע השף חיים כהן לפנק את חיילי הגדוד של שי. מה שליהי לא ידעה הוא ששי הכין לה הפתעה מיוחדת ולעיני כל הגדוד פתח את הארוחה עם הצעת נישואין מרגשת. בהחלט רגע של קודאק.

תמונות: שלומי וריאט פורסם בדף המטה הלאומי בליכוד. תודה לשלום פרץ.

 

6. חייל גולני כותב לחברו שאיבד

Shalev Hadad: חיים שלי, אח שלי היקר, בנצ׳ו שלי.. אני כותב לך שאני קרוע מבפנים, עם רעידות בלתי פוסקות, דמעות שמכסות את כל הגוף, אתה זוכר את התמונה הזו? רק לי יש אותה בפלאפון עוד מהמסע מכין, שצעקת לי : ״בחייאת שלו צלם אותי עם הנוף״.. היית לי יותר מחבר, הפגנתי כלפייך אהדה והערצה שאף אחד לא קיבל בחיים, אני אוהב אותך אין לך מושג כמה, איך היינו מתעוררים כל בוקר ביחד ועושים את הצחוקים שלנו, היה לי כבוד להיות איתך מתחילת הגיוס אין תחליף לך, הם יקום דמך, יהי זכרך ברוך .. — עם Ben Vanono.

מקור: פייסבוק. תודה ל-Most amazing photographs taken today

 

7. הצעת נישואין בשידור חי

 עמליה ריקלין מנהריה חשבה שתוכל לשלוח בשידור חי דרישת שלום לחבר כפיר יוסף שנמצא בשירות מילואים בעזה. אבל בתיווך ynet כרע כפיר על ברכו ובעידוד חבריו מגדוד 363 שלף טבעת. מבצע “צוק איתן חתונה” הסתיים בהצלחה. 

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן