ובינתיים בצרפת: חנויות יהודים הוצתו, התקפה על בית כנסת (תמונות)

גילויים אנטישמיים אינם דבר חדש באירופה. לקרוא עליהם זה אף פעם לא מאוד נעים, ותמיד גורם להזכר בתקופות אפילות בהסטוריה שכולנו היינו מעדיפים לשכוח אבל אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו לעשות את זה.

מבצע “צוק איתן” מעורר מחאות אנטי-ישראליות וציוניות ברחבי העולם, שלעיתים קרובות גם זולגות למחוזות אנטישמיים. בצרפת, שם אסרו לאחרונה בחוק על קיום מחאות פרו-פלסטיניות, המחאות האלה מתחילות להפוך למפחידות ממש.

בעיירה סארסל, אחד מהפרברים בצפוניים של פריז, נערכו בימים האחרונים מחאות אלימות של גורמים פרו פלסטינים, שגורמים לתושבים היהודים הרבים בעיר להסתגר בבתיהם בפחד. ההפגנות כוללות מפגינים המצויידים בכלי נשק כדון אלות ומקלות, שצועקים בקול רם “מוות ליהודים” וגורמים נזק לרכוש של יהודים.

בהפגנה האחרונה שברו המפגינים חלונות ראווה של חנויות השייכות ליהודים ומסעדות המגישות אוכל כשר. המפגינים עשו את דרכם לכיוון בית כנסת בעיר, אך נהדפו על ידי המשטרה לפני שהספיקו להגיע לשם.

השלטונות באיזור מגנים בפה אחד את ההפגנות האלימות. העיר הזו מכונה לעיתים קרובות “ירושלים הקטנה” על שם ריכוז היהודים הגדול שנמצא בה – מה שהופך כעת גם לכינוי שגורם לרבים מהיהודים שם לפחד מתשומת לב שאולי עלולה להגיע אליהם מצד גורמים עוינים.

“הם לא צועקים ‘מוות לישראלים’, הם צועקים ‘מוות ליהודים’. הקהילה לא היתה רק מפוחדת, היא היתה מבועתת”, אמר אחד מראשי הקהילה היהודית במקום בראיון לתחנת רדיו מקומית. “הם צעקו ‘מוות ליהודים’, ‘שספו את הגרונות של היהודים’. זה החזיר אותנו ל-1938”, אמר דיוויד, אחד מהיהודים המתגוררים שם.

בעקבות גילויי האנטישמיות האלה, יהודים רבים עושים את דרכם לישראל לביצוע עלייה. “הגעתי לכאן בגלל האנטישמיות. רואים את זה בעיניים של אנשים. רואים את זה בכל מקום”, אמרה ורוניק ריבקה בוזגלו, שהפכה לאחרונה לאזרחית ישראלית עולה חדשה.

נוסף על העליות, גילויי האלימות גם גרמו לחלק ממנהיגי הקהילות היהודיות והמוסלמיות בצרפת לשלב ידיים ולקרוא יחד לסיום ההפגנות האלימות. אם אי פעם הסיוט הזה ייגמר, אולי זה יהיה הדבר הטוב היחיד שיקרה בו: ניצוץ של דו-קיום כדי לנסות לביים את כל גילויי השנאה האלה.

תמונה (מתוך הפגנה שנערכה היום באיטליה): Shutterstock

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן