ב-MSNBC החזירו את הפרשנית הפלסטינית בלחץ מחאה בטוויטר

כל העולם נגדנו? מסתבר שמאוד תלוי את מי שואלים. למרות הנטייה הטבעית שלנו לחשוב שכלי תקשורת זרים לא מסקרים את המבצע הצבאי הנוכחי בצורה מאוזנת, יש כאלה שחושבים שחוסר האיזון הזה פועל דווקא לטובת ישראל.

רולה ג’בריל, עיתונאית ותסריטאית פלסטינית שנולדה בחיפה, מוזמנת לעיתים לאולפן של ערוץ החדשות MSNBC כדי לספק פרשנות הנוגעת לצד העזתי של הסכסוך. ביום שני היא הוזמנה לאולפן והחליטה להעביר שם ביקורת מאוד קשה על חוסר האיזון בהצגת הסכסוך בערוץ, שלטענתה מוטה מאוד לטובת הישראלים. “אנחנו מגוכחים. אנחנו מוטים באופן דוחה כשזה מגיע לסכסוך הזה. תראה כמה זמן אוויר מקבלים נתניהו והחברים שלו בימים האלה. עדיין לא ראיתי פלסטיני אחד מרואיין על הנושאים האלה… אולי ל-30 שניות, ואז אתם מראים עשרים דקות של נתניהו וחצי שעה של נפתלי בנט והרבה אחרים”, היא אמרה.

יש לציין, אגב, שהיא אמרה את זה מייד לאחר דיווח של כמה דקות על המתרחש מעזה שהציג תמונות של שכונות מגורים הרוסות ובשום אופן לא היה פרו ישראלי. נוסף על כך, הדיון אליו היא הוזמנה לא עסק בכלל ביחס של התקשורת לקונפליקט, אך היא הצליחה “לגנוב” אותה לכיוון הזה בעקבות דבריה.

ראו גם: ב-BBC התפדחו לגלות את מקור התמונה שכתב הרשת ייחס לעזה

מנהלי הרשת, ככל הנראה, לא אהבו את ההתפרצות הזאת – והשעו את ג’בריל. בחשבון הטוויטר שלה היא פרסמה כי כל ההופעות הטלוויזיוניות שלה שתוכננו לימים הקרובים בוטלו, רמזה שמנהלי הערוץ פיטרו אותה וקישרה את הביטולים הנ”ל לדברים הקשים שהיא אמרה.

בטוויטר כמו בטוויטר, גולשים רבים יצאו להגנתה של הכתבת המושתקת. עוקביה, חלקם עיתונאים בעצמם, הפציצו את הרשת במאות מכתבי מחאה שקראו לה להחזיר אותה לאוויר. אם דבריה נכונים וברשת אכן מציגים את הקונפליקט הזה בצורה לא מאוזנת לישראל, ההתמודדות הנכונה לא צריכה להיות להשתיק את הכתבת היחידה שיוצאת נגד זה, אלא לנסות לאזן את הסיקור כראוי מתחנה בינלאומית. מן הסתם כישראלים היינו מצפים בדיוק אותו דבר מערוץ פרו-פלסטיני לגבי דוברים ישראליים.

החדשות הטובות בשביל ג’בריל הן שהמחאה עשתה את שלה. היא הוזמנה שוב לשידור והפעם נושא השיחה היה הייצוג התקשורתי של הסכסוך. בימים האחרונים היא גם ממשיכה להציג את דעתה, על כך שהתקשורת האמריקנית מוטה לצד של ישראל, בכלי תקשורת אחרים. לטענתה, מה שגורם לה לפעול בכזו נחישות בעניין הזה אינו המוצא שלה, אלא אתיקה עיתונאית. “כמישהו שעובדת בתקשורת, אני מרגישה שיש לי אחריות כלפי הקהל שלי”, היא אמרה.

ברשת MSNBC הכחישו את טענתה של ג’בריל כאילו היא פוטרה או הושעתה בעקבות דבריה. בהודעה של דובר הרשת נאמר שג’בריל עצמה התפטרה מ-MSNBC בחודש שעבר כדי “לצאת לדרך חדשה”, ושהיא הוזמנה מאז מספר פעמים להתארח באולפן למרות התפטרותה. “הקול שלה הוא קול אחד מקולות פלסטינים רבים ברשת”, נכתב בהודעה.

דרך Daily Dot

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן