העץ הזה מניב 40 זנים שונים של פירות

אם עברתם לאחרונה לבית צמוד קרקע עם גינה ואתם מתלבטים איזה עץ פרי לשתול שם, הנה הפתרון המושלם: עץ אחד שמניב כל שנה 40 זנים שונים של פירות.

לקסם הבוטני הזה אחראי אמן אמריקני בשן וואן אקן, שלפני שהתחיל לעסוק באמנות גדל בחווה משפחתית ולמד לא מעט עובדות הקשורות בגידול של עצים.

ראו שמיים ורודים: צמח הוייסטריה מטפס כמו שום דבר שהכרנו

בשנת 2008 אקן רכש בוסתן בניו יורק שעמד בפני סכנת סגירה, בוסתן שהכיל עצי פרי רבים ומגוונים, חלקם עתיקים וחלקם הניבו זנים ספציפיים של פירות שכבר קשה למצוא במקומות אחרים.

לאחר שהציל את הבוסתן מסגירה, הוא החליט שהוא מעונין להתחיל לעשות ניסויים בעצים, ולגדל סופר-עץ שיספק זנים רבים של פירות בעת ובעונה אחת.

לשם כך הוא התחיל לבצע תהליכים בוטניים מגוונים שמטרתם היתה לפתח את העץ הזה. הוא חיבר בין זרעים שונים, הינדס את מבנה הגזע, החליף בין ענפים וערך ניסויים עד שהוא הגיע לתוצאה הסופית.

העץ המשוכלל הזה נראה רגיל לגמרי ברוב חודשי השנה, עד שמגיע האביב. אז ענפיו השונים נצבעים בצבעים שונים, וענפיו מתחילים להניב זנים רבים של פירות רבים, ביניהם תפוחים, דובדבנים, אפרסקים, נקטרינות ועוד.

כל הזנים האלה, אגב, הם לא זני פירות שתמצאו בחנויות. לאמן היה חשוב לשמר זנים של פירות ש”יצאו מהמחזור” בגלל שלא היו עמידים או יפים מספיק למדפי הסופרמרקטים.

וואן אקן הצליח ליצור עד היום 16 עצים שונים כאלה, שמוצבים במוזיאונים שונים, מרכזים קהילתיים ואפילו אוספי אמנות פרטיים ברחבי ארצות הברית. השלב הבא בתוכנית שלו הוא לגדל בוסתן שלם של עצים כאלה בסביבה עירונית, כדי שעוד אנשים יוכלו לחזות בפלא. בקרוב גם בגינה שלכם. אולי.

דרך Science Alert | תמונה דרך האתר הרשמי

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן