חוקרים הצליחו לראשונה לחתוך את נגיף האיידס מ-DNA אנושי

חוקרים הצליחו לצעוד צעד נוסף בדרך לתרופה אמיתית לאיידס, כאשר הצליחו לחתוך את וירוס ה-HIV המסוכן מרצף ה-DNA של בני אדם. אם השיטה הזו תצליח להפוך לזמינה ותעבור בדיקות נוספות, היא תצליח לפתור את אחת הבעיות הגדולות ביותר של הוירוס: HIV הוא וירוס שמתיישב בתוך התאים האנושיים, ולכן קשה מאוד להיפטר ממנו.

בעבר כבר ניסו להלחם באיידס בעזרת “עריכת” הגנום – טכנולוגיה שמתפתחת בשנים האחרונות ומאפשרת למדענים לחתוך מקטעים ספציפיים בצף ה-DNA האנושי. מוקדם יותר השנה הצליחו מדענים לחתוך מה-DNA רצף שהיה אחרי על קידוד חלבון אליו וירוס ה-HIV נוטה להצמד. במחקר החדש דילגו על החלבון וטיפלו אך ורק בוירוס.

המדענים הוכיחו שניתן להשתמש בחלבון כדי לחתוך את גנום ה-HIV מתאים מסויימים, והשיטה הוכחה ככזאת שגם יכולה למנוע הידבקות ב-HIV בעתיד.

הצלחת המחקר היא רק חצי הדרך לפתרון שיוכל להפוך לתרופה לאיידס. המדענים הצליחו לחתוך את ה-HIV בתוך צלחת פטרי, בתנאים מבוקרים. כשה-HIV נמצא אצל בני אדם בגוף, מדובר באופרה אחרת לגמרי: האיידס לא שוכן בכל התאים בגוף, ויש צורך למצוא מנגנון שיוכל לחתוך את הרצף הבעייתי אך ורק מתאים שהודבקו בנגיף. לאחר שיצליחו להמצא מנגנון כזה יהיה גם צורך לוודא שהשיטה אינה פוגעת ברצפים אחרים ב-DNA, שכן מדובר בהליך מורכב מאוד שיכול לגרום להרבה מאוד בעיות אחרות אם לא יהיה מדוייק מספיק.

מצד שני, זה בהחלט צעד חשוב בדרך אל תרופה לאיידס – מחלה מסוכנת שקצת נשכחה בשנים האחרונות עקב טיפולים מוצלחים שמצליחים לדכא אותה, אך לא לרפא אותה. אולי הגיע הזמן שנמצא דרך לגרום למחלה הארורה הזאת להיכחד אחת ולתמיד.

דרך Gizmodo | תמונה: Shutterstock

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן