איך להתכונן לעדכון הבא של גוגל – פוסט בנושא קידום אתרים שחובה לקרוא

כדאי להתחיל להתכונן לעדכון הבא של גוגל (אם עדיין לא הבנתם את עניין העדכונים) וכמו תמיד כדאי מאד להיות מוכנים כמה שיותר כדי לא לחטוף כאפה בפעם הבאה שגוגל תחליט לעשות כדאי להתחיל להתכונן לעדכון הבא של גוגל (אם עדיין לא הבנתם את עניין העדכונים) וכמו תמיד כדאי מאד להיות מוכנים כמה שיותר כדי לא לחטוף כאפה בפעם הבאה שגוגל תחליט לעשות שינויים חדשים באלגוריתמים ולעשות סדר חדש בדירוגים של מנוע החיפוש.

איך אפשר להתכונן לדבר כזה בכלל אתם שואלים? ובכן זה מאד פשוט, העדכונים האחרונים של גוגל היו עדכוני פנדה, פינגווין והאמינג-בירד (יונק דבש) העדכונים הללו התמקדו (בתמצות ישיר למושגי SEO) בתוכן ובקישורים בעיקר.

 

אז כדי להתחיל להתכונן לעדכון הבא של גוגל, שפועל על פי דפוס של תוכן / קישורים כבר כמה שנים טובות, כדאי שתעברו על כל עמודי האתר שלכם (גם אם קיימים אלפים כאלו) ותסננו תוכן לא רצוי. איזה תוכן נחשב לא רצוי? את זה תצטרכו להחליט לבד. ניתן להגיד שתוכן ספאמי או תוכן “מעפן” הוא לא רצוי ושתוכן בינוני הוא בסדר כל עוד הוא תורם חוויית גלישה מינימאלית וכולל בתוכו תמונות ודברים נוספים שגולשים אוהבים לראות. אם באיזשהו נס לא קיבלתם עונש מגוגל בעדכוני פנדה האחרונים ויש לכם עדיין עמודים עם מאמרים מעפנים באתר – כדאי לחשוב על להתחיל ולמחוק עמודים לא רצויים מהאתר שלכם. במילים אחרות – תנקו את הכלים המלוכלכים שנשארו בכיור.

 

תתחילו גם לשים לב יותר למערך הקישורים שלכם ותסתכלו במיקרו וגם מאקרו על המערך ועל פרופיל הקישורים שלכם. האם יש לכם גיוון בקישורים? בסוג? בטקסט עוגן? בדומיינים המפנים? בסוגי הדומיינים המפנים וכו’. האם יש לכם קישורי ספאם לא רצויים שכדאי להסיר (יש לכם כנראה מזל שלא קיבלתם בעיטה עדיין בעדכונים האחרונים אם יש לכם כאלו). בקיצור – תסגרו את הפינות האחרונות האלו עם הקישורי זבל שיש לכם עדיין.

טכנאות SEO – לכו עם הכיוון הבסיסי של גוגל – אל תסתבכו יותר מידי

כן וגם שלל שלם של פעולות “טכנאות SEO לאתרים” שניתן לעשות כדי שגוגל לא תחשוב שהתחלתם לזלזל בה. אך אל תתרחקו יותר מידי מ-2 הנקודות הבסיסיות האלו, כי לפעמים שוכחים את הדברים הפשוטים מרוב שעסוקים בארכיטכטורה ובניית קישורים. תשמרו על פשטות ותהיו חברים טובים של גוגל 🙂 או בלועזית Keep It Simple Stupid – KISS

 

לסיכום

תוכן – יש באתר שלכם מאמרים מעפנים, או אפילו יותר גרוע, מאמרים מעפנים עם קישורים יוצאים עוד יותר מעפנים? כדאי לחשוב על מחיקתם (לא הכל במכה אחת) או על “ריענון ושדרוג” של הטקסטים והסרת הקישורים היוצאים.

קישורים – יש לכם איזה כמה קישורי ספאם מלפני 5 שנים שאמרתם לעצמכם לגביהם ש “יהיה בסדר”? אולי כדאי להתחיל לבדוק איך אתם יכולים בכל זאת לנסות ולהסיר (וגם כאן לא הכל במכה אחת) את קישורי הספאם הישנים האלו כדי לא לחטוף מכה אם וכאשר העדכון הבא של הפינגווין יגיע אלינו.

אי אפשר לדעת מתי זה יקרה ואיזה סוג של עדכון זה יהיה אך הדפוס והכיוון של גוגל מובן וברור וניתן ללמוד מהעבר ששני האלמנטים האלו הם הכי קריטים ולנצל את ניסיון העבר כדי להתכונן לשינויים שעתידים לבוא – ואולי גם בקרוב מאד.

http://cafe.themarker.com/post/3123776/

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן