היום שלאחר צוק איתן הסיכונים והסיכויים המדיניים התמונים ביום שאחרי
לעניות דעתי, היום שאחרי מבצע צוק איתן טומן בחובו אתגר מדיני מהותי להנהגה של ישראל.
המצב עם החמאס יצר קונסטלציה מדינית שרק המזרח התיכון יכול לייצר:
בצד אחד יש לנו את מצרים ירדן הרשות הפלסטינית החלק שבשליטתו של מחמוד עבאס
קאטר וערב הסעודית
התמיכה הזו של הקואלציה הזו נובעת בעיקרו של דבר בהכרה
שהחמאס בעזה בדאע”ש בצפון עיראק
והחיזבאללה בלבנון
מהווים איום משמעותי על שלטונן
התמיכה של הקואליציה המזרח תיכונית הזו בישראל יחד עם יתרונותיה
בטווח המידי חופש תמרון מדיני וכן חופש פעולה צבאי.
בטווח הארוך התמיכה הזו, תהיה שטר שיהיה על ממשלת ישראל לפרוע,
השטר הוא גמישות מדינית ניכרת כלפי הרשות הפלשתינית ברשותו של עבאס.
גמישות שממשלת נתניהו, לא גילתה עד היום- ובמידה ולא תגלה גמישות, התוצאה תהיה בידוד מדיני וכלכלי לישראל
כאשר הפעם העולם יתכוון לכך ברצינות- בקיצורו של דבר,
בהחלט יתכן שמבצע צוק איתן הבידוד של החמאס, טומנים בחובה את הולדתה של המדינה הפלשתינית העצמאית.
אני תקווה, שהתבונה הצבאית שגילה רה”מ בניהול המשבר הזה בתחום הצבאי,
תבוא לידי ביטוי גם בתחום ניהול הסיכונים והסיכויים המדיניים אם תום מבצע צוק איתן.