מה עושה המכונה הענקית הזו במרתף סודי בניו יורק?

מתחת לתחנת הרכבת Grand Central בניו יורק, בעומק של 10 קומות מתחת לקרקע, מסתתר מה שהיה פעם הסוד הכי שמור של ארצות הברית: 9 מכונות ענקיות בתוך מרתף תת קרקעי שגודלו כגודל התחנה שמעליו, והיו הכרחיות לשמירת כוחה של ארצות הברית במלחמת העולם השנייה.

בזמן המלחמה המיקום של המרתף התת קרקעי הזה היה סודי ביותר. מי שבטעות נכנס למעלית השירות שהובילה אליו היה מוצא בכניסה אליו חיילים חמושים שבמקרה הטוב היו מעלים אותו בחזרה לקרקע ובמקרה הרע היו יורים בו במקום.

ערוץ המדע האמריקני חשף לאחרונה את המכונות המטורפות האלה, שתפקידם היה להמיר כמויות אדירות של מתח חשמלי, ששימש את כל מערכת הרכבות התחתיות של צפון-מזרח ארצות הברית – מעל 3,200 קילומטרים של פסי רכבת. שיתוק ממירי המתח האלה בזמן המלחמה היה יכול לנטרל בצורה אנושה את מערך ההובלה של צבא ארצות הברית, שהתבסס על הרכבות האלה.

למעשה, הנאצים גילו את מיקום המתקן הזה על ידי מרגל ששירת בו. לקראת סוף המלחמה שלח היטלר שתי צוללות לחופי ארצות הברית, שעל סיפונן של כל אחת מהן היה חבלן שמטרתו היתה לחסל את המכונות. הניטרול הזה לא הצריך הכשרה מיוחדת: ממירי המתח היו רגישים מאוד לחול, ככה שכל מה שהיה צריך לעשות זה לדאוג שכמה גרגרים יכנסו לתוכם וכל הרכבות היו מנוטרלות.

למרבה המזל, האמריקאים זיהו את הצוללות מבעוד מועד והיו שם כדי לעצור את החילים הנאצים שיצאו מהן. המכונות הענקיות נשארו במרתף (וכבר יצאו משימוש) – וכיום כנראה ארצות הברית מרגישה מספיק בטוחה בעצמה כדי לגלות בלי בעיה איפה בדיוק הן מוחבאות.

דרך Sploid

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן