האם ריח פלוצים יציל מסרטן?

עזבו אתכם מאזעקות, בומים והפגנות אלימות – החדשות הגדולות באמת של סוף השבוע הגיעו בדמות כמה כותרות באתרים בינלאומיים, שסיפרו לנו על מחקר חדש ומבטיח שממצאיו יכולים לשנות את העולם: מסתבר שפלוצים יכולים להציל מסרטן.

הכותרות התייחסו למחקר שנעשה באוניברסיטת Exeter, וגילה שהגז שמשתחרר בזמן שבקטריות מפרקות אוכל – אותו גז שהריח שלו ממש לא נעים כשהוא משחרר לנו מהגוף, הוא בעל סגולות שיכולות לעזור לתאים חולים. החוקרים הכינו תמצית של הגז, לה הם קראו AP39.

כשהחוקרים הצליחו להחדיר כמויות מבוקרות של AP39 לתוך המיטוכונדריה, שהיא החלק בתא שאחראי על הפקת אנרגיה, הגז הראה סגולות מרפאות שהצליחו לשקם תאים פגועים.

הדרך מכאן ועד לכותרות סטייל “המדע מצא: פלוצים טובים לבריאות” היתה קצרה – אבל לא ממש מדויקת.

המחקר המדעי אמנם השתמש בסגולות המרפא של הגזים כדי לשקם תאים, אך הוא עשה זו בצורה מבוקרת, בעזרת סוכנים שהצליחו להחדיר כמות מדודה של גז כזה אל תוך איזור ספציפי של תא. מילות המפתח הן “מדודה ומבוקרת” – תנאי שלא ממש מתקיים כשאתם מריחים את הפלוצים של עצמכם ובטוחים שאתם עוזרים לתאים שלכם להתחסן מפני סרטן.

בקיצור – אם המחקר הזה הוכיח דבר אחד זה את ההתלהבות של כלי התקשורת לנסח כותרות מטופשות ומצחיקות בנוגע למחקרים עם פוטנציאל קאלט. מצד שני, החוקרים האלה בחרו להתעסק עם פלוצים, הם היו צריכים לצפות לזה מראש.

דרך BuzzFeed | תמונה: Shutterstock

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן