“עיר המכולות” בלוד נראית כמו שכונת חלומות לסטודנטים תפרנים (תמונות)

קשה לסטודנטים לגמור את החודש. זה כמעט בלתי אפשרי לאזן בין לימודים ועבודה שתספיק להם כדי לשלם שכר דירה ולאכול, כך שמי שהוריו אינם מממנים את לימודיו מוצא עצמו בדרך כלל או נשאר בבית או גר בחורים שלא יאמנו.

עיר מכולות שנבנית בימים אלה בלוד מוכיחה שיש גם דרך אחרת: בנייה מהירה, זולה ומפנקת שמאפשרת שכירת חדרים במחירים מצחיקים.

עופר פטרסבורג, כתב ידיעות אחרונות, עוקב כבר זמן רב באופן אישי אחרי הפרוייקט, שהחל כיוזמה של העיתון שביקש מאזרחים להציע הצעות לפתרון טוב וזול לבעיית הדיור במדינה. “אחת ההצעות המדליקות הייתה ‘צעירים למען מכולות’ – חבר’ה צעירים שרצו לקדם את המכולות. שמחתי לסייע ולדחוף את הסיפור, כי אני חושב שזה דבר נכון. אתה מסתכל באסמטרדם, לונדון, ניו יורק – זה הוקם וזה לתפארת”, סיפר לנו עופר.

התוכנית היא להרים שכונה בת 74 דירות. כל דירה תכלול שלושה חדרים ותהיה בת 60 מ”ר, במטרה לאכלס בה שני סטודנטים. כל אחד מהם ישלם שכר דירה של 1,000 שקלים לחודש, ויוכל להתנדב לפעילות חברתית באמצעות עמותת “איילים” שתוריד את המחיר הזה ל-650 שקלים בלבד. לשם ההשוואה, עלות דומה לדירה “רגילה” בעיר עומד על 1,800 שקלים.

תכנון ועיצוב הפרויקט: אדר’ עינת לשם ואדר’ שמרית פלורסהיים, משרד אדריכלים בוקסס (box-es). תמונות באדיבות המשרד

לאחר ששר האוצר יאיר לפיד שמע על היוזמה, הוא נדלק והקצה לשם כך מימון מיוחד על סך 17 מיליון שקל. האתר הראשון, סוג של פיילוט לתוכנית, נבנה בסמוך לתחנת הרכבת בלוד. בחודשים הקרובים צפויים להבנות שכונות דומות בערים נוספות בארץ כולל חיפה, שדרות ותל-אביב.

פטרסבורג העלה מוקדם יותר השבוע תמונות מתוך הפרוייקט לעמוד הפייסבוק שלו – תמונות שזכו לפופולריות עצומה וגרמו להרבה מאוד אנשים להכיר את הפרויקט המצויין הזה. איכלוס הדירות ייעשה על ידי עמותת איילים, ובינתיים יש עדיין מקומות פנויים כך שסטודנטים יכולים לפנות לעמותה כדי לנסות לגור שם. הלוואי על כולנו דירות כל כך מושקעות במחיר כל כך נמוך.

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן