איך סלט תפוחי אדמה מצליח לגייס 30,000 דולר?

לאחר גאדג’טים עתידניים, סרטים באורך מלא ומשחקי וידאו בתקציב של מיליוני דולרים נמצא הלהיט החדש של אתר מימון ההמון קיקסטארטר: סלט תפוחי אדמה.

את הסלט הזה ביקש להכין זאק בראון. לפני כמה ימים הוא העלה בקשה למימון הסלט לקיקסטארטר. המטרה שלו היתה צנועה: להצליח לגייס 10 דולר למצרכים. “באופן בסיסי, אני רוצה להכין סלט תפוחי אדמה. עדיין לא החלטתי מאיזה סוג”, הוא כתב.

לתומכים בסלט שלו הוא הציע לטעום מהסלט (למי שיתרום 3 דולרים), לבחור את אחד מהמרכיבים לסלט (5 דולרים), לקבל שיר הייקו בנושא סלט תפוח אדמה (20 דולר) או לקבל ספר מתכונים שכולל מתכונים לסלטי תפוח אדמה מכל העולם. אך מה שהתחיל כבדיחה הפך במהרה ללהיט באתר – והפרוייקט הזה הצליח לגייס בשלב זה כמעט 35,000 דולרים, כשיש עוד 25 ימים לסיומו.

מה יעשה בראון עם כל הכסף הזה? כשהוא עבר את קו ה-3,000 דולר הוא הבטיח לשכור אולם אירועים כדי להכין בו את הסלט והזמין את “כל האינטרנט” להשתתף בחגיגה – אבל מאז הקמפיין כבר הגיע לסכום גדול פי עשרה מכך, ועדיין לא פורסמו תמורות חדשות.

אולי בראון עסוק בלחשוב מה לעזאזל הוא יעשה עם כל כך הרבה תומכים להם הוא הבטיח טעימה מהסלט, ואיך הוא ינצל את כל הכסף שהוא הולך לשלשל לכיסו בסוף הקמפיין.

לפעמים יש תופעות רשת שקשה להסביר. משהו ברוח השטות של קמפיין הקיקסטארטר הזה, שהיה ספק בדיחה ספק ביקורת מתוחכמת על אתר מימון ההמונים כולו, גרם למעל 3,000 אנשים לשלם כדי שאדם שהם לא מכירים יכין סלט תפוחי אדמה. בקיקסטארטר, לפחות בינתיים, זרמו עם הבדיחה. אתר עם פחות חוש הומור וודאי היה כבר מוריד את הקמפיין בטענה שמדובר בהונאה – אבל הקמפיין עדיין עומד ופתוח להשקעות.

אם אתם כבר מתכננים איך להפוך למיליונרים בעזרת סלט טונה או סלט ביצים, עדיף שתחזרו לעבוד: תופעות מסוג אלה יכולות להתרחש פעם אחת בלבד. סביר להניח שלא נראה עוד דברים דומים בקרוב.

דרך Slate

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן