המרצה למיגדר מחלקת בונוסים לסטודנטיות שלא יגלחו את שיער בית השחי

הפרופסורית בריאן פהס, שמלמדת לימודי מגדר באוניברסיטת אריזונה, החליטה שהדרך הכי טובה ללמוד על הבדלים מיגדריים היא דרך הגוף של הסטודנטים שלה.

לכן, זה כבר ארבע שנים שהיא מאפשרת לכל הסטודנטיות שלה להרוויח בונוס בציון, אם הן יסכימו להפסיק לגלח שיער גוף במהלך סמסטר שלם.

רוצים שהשם שלכם יהיה חקוק לעד בספר? תמכו בקמפיין המימון המון לתרגום “נטופיה” לאנגלית ותיקראו על שם דמות בספר יחד עם עוד תשורות מגניבות >> (מודעה)

התלמידות שמסכימות להשתתף בתוכנית מתבקשות גם לכתוב יומן המתאר מה הן תגובות הסביבה לשיער הגוף הלא מרוסן שלהן. “הרבה מהחברים שלי לא רצו שאתאמן לידם או אפילו לשמוע על המטלה הזו”, כתבה אחת מהם: “אמא שלי ממש הוטרדה מהרעיון שבחתונה שלי אכנס לאולם עם שמלה לבנה ומתהדרת בשיערות בבית שחי. נוסף על כך, שמתי לב למבטים עוינים מפרצופים של זרים ואנשים ברחבי הקמפוס, שהביעו גועל מוחצן לגבי שיער הגוף שלי”.

“זה בהחלט גרם לי להבין שאם אני לא מצייתת באופן קפדני לתפקידי המגדר הקבועים מראש, הגוף שלי יהפוך למושא ללעג וביקורת”, היא הוסיפה, וככל הנראה קלעה בול למטרה של הפרופסורית.

גם הסטודנטים הזכרים, אגב, יכולים להשתתף במטלה הזו, רק שאצלם המטרה הפוכה: הם מתבקשים להתגלח לחלוטין “מהצווואר למטה” ולשמור על כל גופם מגולח במשך כל הסמסטר, במטרה לגרום להם להבין לעבודה הקשה והסיזיפית שנשים צריכות לעשות כדי לשמור על עור חלק וחסר שערות.

“אין שום דרך מוצלחת יותר ללמוד על נורמות חברתיות מאשר להפר אותן ולראות איך אנשים מגיבים”, אמרה הפרופסורית: “אין תשובה טובה לשאלה מדוע הבחירה האישית אם לגלח או לא היא כזה עניין גדול, אבל היא כזו. הסטודנטים והסטודנטיות נוהגים לגלות את זה מהר מאוד”.

דרך BuzzFeed

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן