גרפיקה מאירת עיניים ממחישה מי שולט במותגים הגדולים

זה לא סוד גדול שחברות הענק במשק עובדות במתכונת של פירמידה: יש חברה גדולה שמחזיקה בכמה חברות קטנות יותר, שמחזיקות גם הן בחברות קטנות יותר וכו’ וכו’, כך שבסופו של יום מרבית המוצרים שאנחנו קונים בסופר הם תוצר של 5-6 חברות ענק בלי קשר למותג שמודפס על האריזה.

רוצים שהשם שלכם יהיה חקוק לעד בספר? תמכו בקמפיין המימון המון לתרגום “נטופיה” לאנגלית ותיקראו על שם דמות בספר יחד עם עוד תשורות מגניבות >> (מודעה)

המשמעות לכיס שלנו היא בעיקר חוסר בתחרותיות: במקום חברות רבות שנלחמות זו וזו על מחירים, יש רק כמה חברות גדולות, וכשיש מיעוט של חברות קל יותר להנהיג קרטלים (מכוונים או לא).

נסו להיזכר במצב השוק הסלולרי לפני ואחרי כניסת השחקניות החדשות (גולן טלקום, רמי לוי וכו’). כשיש מעט שחקנים – המחירים גבוהים.

מי שחושב שריכוזיות היא רעה אך ורק של השוק הישראלי טועה. העולם המערבי הוא כולו קפיטליסטי, יהיו שיגידו קפיטליסטי חזירים, וחברות הענק שולטות על כולו. התמונה שלמעלה ממחישה טוב איך העסק הזה עובד בסופרמרקט שלכם. כל כך הרבה מותגים – כל כך מעט חברות

כמובן שזה לא עובד ככה רק במוצרי צריכה. הנה עוד כמה גרפיקות שמלמדות דבר או שניים על איך עובדת ריכוזיות בשווקים הבינלאומיים, עם דגש על ארצות הברית:

חברות תעופה

יצרניות רכב

מבשלות בירה

ערוצי טלוויזיה אמריקנים

רשתות תקשורת

דרך Sploid

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן