מחקר בדק אם כלבי נחייה יודעים שבעליהם עיוורים ומסקנתו מרתקת

בעלי כלבים נוהגים לחשוב שהכלב שלהם מכיר ומבין אותם. כלב הוא בן לוויה מצוין, יש שיאמרו אפילו חברו הטוב של האדם – אבל האם זה אומר שאנחנו באמת מדברים באותה שפה ומבינים את אותם דברים?

רוצים שהשם שלכם יהיה חקוק לעד בספר? תמכו בקמפיין המימון המון לתרגום “נטופיה” לאנגלית ותקבלו אזכור נצחי בספר יחד עם עוד תשורות מגניבות >> (מודעה)

האם כשאנחנו עצובים הכלבים באמת מבינים את זה ובאים לנחם אותנו, או שאנחנו פשוט מעדיפים לחשוב שהם עושים את זה כשבפועל הם מתנהגים כרגיל?

ראו אהבת כלב: כלבה פוגשת את בעליה אחרי 6 חודשי היעדרות

מחקר חדש בדק התנהגות של כלבי נחייה, והגיע למסקנה מעניינת: כלבי העיוורים לא באמת מבינים שהבעלים שלהם לא יכולים לראות.

המחקר בדק כיצד כלבים שונים מסמנים לבעליהם שהם רעבים. הוא בדק גם כלבי נחייה וגם כלבי מחמד “רגילים”, וגילה שהצורה הבסיסית של תקשורת עם הבעלים זהה אצל כולם: סימנים וויזואליים שנועדו לתפוס את תשומת לב הבעלים (הסתכלות על צלחת האוכל הריקה ואז על הבעלים, למשל) נרשמו גם אצל כלבי הנחייה, למרות שבעליהם לא באמת יכולים לראות אותם.

עם זאת, כלבי הנחייה למדו עם הזמן לסמן גם בדרכים אחרות, קוליות, כל למשל ליקוק שפתיים קולני. ככל הנראה זה קרה אחרי שהכלבים הבינו שהבעלים שלהם לא מגיבים לסימנים הוויזואליים, אך בכל זאת הם לא הפסיקו להשתמש גם בהם.

“התוצאות מראות שאין הבדל בין כלבי נחייה וכלבי מחמד בהתנהגות הבעתית, למידתית והנעתית בכל הקשור להבין את תשומת לבו של הבעלים שלהם. כלבי נחייה לא מבינים שהבעלים שלהם אינם מסוגלים לראות אותם”, נכתב בתקציר המחקר.

תמונה: Shutterstock

כלבי נחייה עוברים תהליכי אילוף ואימון של חודשים ארוכים לפני שהם נמסרים לבעלים העיוורים. אימונים אלה גורמים להם לדעת כיצד לסייע לבעלים – ולאו דווקא הבנה אמיתית של מצבם. מצד שני, זה לא אומר שהאהבה של הכלבים אל בעליהם האנושיים, יהיו הם עיוורים או רואים, אינה אמיתית.

דרך neatorama | תמונה: Shutterstock

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן