התינוקת ה”ארית המושלמת” בתעמולה הנאצית היתה בכלל יהודיה

אם המשטר הנאצי עדיין היה בשלטון, הוא ודאי היה רוצה לקבור את עצמו באדמה. תמונת “הארית המושלמת”, שהציגה תמונה של תינוקת מושלמת על פי תפישת הגזע הנאצית, היתה בכלל של תינוקת יהודיה.

ה”ארית” המפורסמת היתה תינוקת בשם הסי תאפת. הוריה, יעקוב ופאולין לבינסונס, חיו בגרמניה בשנות ה-30, תחת המשטר הנאצי. את התמונה של הסי הקטנה צילם צלם גרמני, ושלח לתחרות שערך המשטר הנאצי כדי למצוא את “התינוקת הארית הכי יפה” בכל גרמניה. הצלם ידע בדיוק מה הוא עושה. “רציתי לגרום לנאצים להראות מגוכחים”, הוא סיפר אז לאמה של הסי.

רוצים שהשם שלכם יהיה חקוק לעד בספר? תמכו בקמפיין המימון המון לתרגום “נטופיה” לאנגלית ותקבלו אזכור נצחי בספר יחד עם עוד תשורות מגניבות >> (מודעה)

ועכשיו, כשהאמת נחשפת, המשטר הנאצי אכן יצא די מגוחך. הדוגמה שלו לתורת הגזע הגיעה בכלל מתוך הגזע שהוא ניסה להכחיד. אופס.

צילום: אוהד צויגנברג, ידיעות אחרונות

הסיפור הזה אולי מצחיק היום, אבל בזמן אמת הוא הצליח להכניס את המשפחה של הסי ללחץ. הם ידעו שאם הנאצים יגלו את האמת גורלם יהיה רע ומר, לכן ברגע שהתמונה החלה לפורסמה הם מיעטו לצאת מהבית, והסתירו את התינוקת שלהם. “אני יכולה לצחוק על זה היום”, היא מספרת היום, כשהיא בת 80 וחיה בניו-יורק: “אבל אם הנאצים היו יודעים מי אני באמת, לא הייתי בחיים היום”.

משפחתה של הסי הצליחו להמלט מגרמניה, בהתחלה לפריז ולאחר שזו נפלה לשלטון הנאצי הצליחו חברי המשפחה לברוח לארצות הברית, שם כאמור חיה הפי עד היום.

לאחרונה העבירה הסי את התמונה הזו לארכיון יד ושם. “זה הרגיש קצת כמו נקמה”, היא אמרה כשהעניקה את התמונה: “וגם כמו סיפוק”.

ראו גם: מהן טבעות הבטון המסתוריות שהשאירו הנאצים באוקינוס הצפוני?

דרך Gawker

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן