אשה ערביה שואלת שאלה ומקבלת תשובה שלא ציפתה לשמוע (ויראלי)

“ערביה שואלת שאלה ומקבלת תשובה שהיא בחיים לא ציפתה לשמוע” – זו הכותרת של סרטון היוטיוב הזה, שצבר פופולריות בימים האחרונים ברשתות החברתיות. הסרטון צולם במקור ב-2012, בפאנל שנערך בעקבות מתקפת הטרור על עובדי השגרירות האמריקנית בבנגאזי.

השואלת, סטודנטית ערביה למשפטים (שלומדת באוניברסיטה אמריקנית ומחזיקה אזרחות אמריקנית) בשם סאבה אחמד, תהתה מדוע האיסלאם מוצג תמיד בהקשרים רעים בתקשורת האמריקנית, זאת למרות שרוב רובם של המוסלמים אינם קיצוניים בדעותם ובטח שבטח אינם אלימים. היא גם תהתה כיצד מתכוונת ארצות הברית לנצח את אידיאולוגיית הג’יהאד בכלי נשק, והאם ה”נשק” האמיתי שצריך להשתמש בו כנגד אידיאולוגיה הוא אידיאולוגיה נגדית.

רוצים שהשם שלכם יהיה חקוק לעד בספר? תמכו בקמפיין המימון המון לתרגום “נטופיה” לאנגלית ותקבלו אזכור נצחי בספר יחד עם עוד תשורות מגניבות >> (מודעה)

מי שענתה היא עיתונאית אמריקנית בשם בריג’ית גבריאל, נוצריכה שתומכת בישראל בהזדמנויות רבות. התשובה שפשוט הכניסה לשואלת, הציעה לזרוק את התקינות הפוליטית לפח, וטענה שהעובדה שרוב המוסלמים אינם אלימים זה לא משנה כשהמיעוט הקיצוני צובר אהדה רבה וגורם להרג וטרור רב בכל רחבי העולם.

דבריה של גבריאל יכולים להיתפש כתשובה ניצחת ל”כל השמאלנים” (שוב – כפי שמציין סרטון התיאור ביוטיוב), והם גם דמגוגיה זולה שלא באמת עונה על השאלה שנשאלה אלא רק משתמשת בסיסמאות ריקות כדי לבנות טיעון מאוד שטחי.

מה שכן צריך לזכור – שאין בין הדברים האלה שום קשר לבין המצב הביטחוני בישראל כיום. הם נאמרו במדינה אחרת, בנוגע להתקפה אחרת, בתקופה אחרת ובמצב ביטחוני אחר. והכי חשוב: הדברים של גבריאל לגבי מיעוטים אלימים יכולים בקלות “לתפוס” גם כשמדברים על המיעוט האלים היהודי שפועל המדינה, ולא רק על הערבים.

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן