מפת האימפריה האיסלאמית של דאע”ש היא זיוף

בימים קשים אלה, בהם מדינת ישראל מנסה להבין איך בדיוק להתמודד עם חמאס, יש ארגון איסלאמי קיצוני הרבה יותר שפועל בעיראק ובסוריה, ואולי גם מתחיל לפזול לכיוון ישראל. דאע”ש, או “המדינה האיסלאמית בעיראק ובשאם”, הוא אחד מארגוני הטרור הקיצוניים והאלימים ביותר בהסטוריה ופעולותיו בעיראק מדירות שינה מעיניהם של מומחי ביטחון רבים.

בימים האחרונים רצה ברשת מפה שהכינו כביכול אנשי הארגון, ומלמדת דבר או שניים על השאיפות שלהם: המפה מציגה את “תוכנית ההתרחבות” של דאע”ש: להשתלט על טריטוריה רבה במזרח התיכון ובאירופה, להקים אימפריה איסלאמית חדשה ולהפוך לשחקן משמעותי ביחסי הכוחות העולמיים.

הבטיחו לעצמכם עותק אלקטרוני או מודפס ראשון של “נטופיה” באנגלית או בעברית וקבלו תשורות מגניבות (מודעה)

על פי המפה, דאע”ש תנסה להשתלט על מדינות כמו ערב הסעודית, טורקיה, מרוקו, אלג’יר, קזחסטן, איראן, מצרים, ספרד ואיך לא – גם ישראל. המפה הופיעה בדיווח של רשת החדשות ABC, ולכן אנשים רבים מאמינים שמדובר בדבר האמיתי, ושהעולם צריך להתחיל להתכונן ברצינות להדיפת האיום הזה.

למרבה המזל – המפה הזו אינה אמיתית. דאע”ש הוא ארגון נוראי שוודאי לא היה מתנגד להשתלט על כל הטריטוריות האלה, אך מנהיגיו וודאי יודעים שמדובר בשאיפות לא ממש ריאליות: בשלב זה כולל הארגון על פי ההערכות בערך 10,000 לוחמים – לא כמות שאפשר לנצח איתה על צבאות מסודרים ומאורגנים.

התמונה עצמה היא תמונה ישנה יחסית, שמתגלגלת ברשת כבר זמן רב ונוצרה ככל הנראה על ידי תומכי הקבוצה. לא ברור למה ב-ABC החליטו להתייחס אליה ברצינות ולהפחיד כל כך הרבה אנשים, אבל בינתיים אפשר להיות רגועים: דאע”ש נשארת בעיה בעיקר של העיראקים, בתקווה שגם זה לא לזמן רב ושכוחות בינלאומיים יצליחו לשתק את הארגון כמה שיותר מהר.

דרך io9

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן