זה מה שגרם להתפרצות החצבת החמורה ביותר בשנים האחרונות

למרות מה שכל מיני חובבי קונספירציות נוהגים לספר על חיסונים – מסתבר שבחיים האמיתיים הם די נחוצים כדי למנוע מחלות מסוכנות. בניגוד לטענות של מתנגדי החיסונים, העקרונות שלהם לא משליכים רק על עצמם ובני ביתם אלא הרבה יותר מכך.

“רוצים שהשם שלכם יהיה חקוק לעד בספר? תמכו בקמפיין המימון המון לתרגום “נטופיה” לאנגלית ותקבלו אזכור נצחי בספר יחד עם עוד תשורות מגניבות >> (מודעה)

 

ראו גם: מחקר מקיף קובע כי אין קשר בין חיסוני ילדים לאוטיזם

מחקר חדש הצליח לאתר את המקור להתפרצות הקשה ביותר של חצבת בשנים האחרונות בארצות הברית. ההתפרצות, שהתרחשה ב-2011, התחילה אצל ילד אחד בן שנתיים שלא חוסן נגד המחלה.

הילד, בן למשפחה סומלית שנולד בארצות הברית, נדבק במחלה כששהה עם משפחתו בקניה. כשהוא חזר לארצות הברית מחלתו הסימפטומים למחלה התגלו די מהר – אבל זה כבר היה מאוחר מדי, שכן הוא כבר הספיק להדביק את אחד מבני משפחתו כמו גם שלושה ילדים נוספים שלמדו איתו בגן.

משם כבר היה קשה לעצור את ההתפשטות. בסופו של דבר, 3,000 בני אדם נחשפו למחלה (אם כי רק 21 מהם דווחו באופן רשמי לרשויות) – הכמות הכי גדולה באיזור זה של העולם במשך למעלה מ-20 שנה.

מתוך 21 המקרים המדווחים, 16 היו לא מחוסנים. רובם לא חוסנו בגלל שעדיין לא הגיעו לגיל בו אפשר לקבל את חיסון ה-MMR שמונע את ההידבקות, אבל הנתון המדאיג באמת הוא ששבעה מתוכם לא חוסנו “מסיבות בריאותיות” – ככל הנראה כי ההורים האמינו לדיווחים לפיהם החיסון הזה יכול להפוך את הילדים שלהם לאוטיסטים – דיווחים שהוכחו פעמים רבות כשקריים לגמרי ורחוקים מהמציאות.

ההתפרצות הספציפית הזו של החצבת היא אחת מני רבות: בשנים האחרונות החצבת עושה סוג של קאמבק, אמנם לא לממדים שאי אפשר להשתלט עליהם, אך המחלה הזאת כן נמצאת במגמת עלייה. במקביל למגמת העלייה הזאת יש מגמת ירידה מדאיגה מאוד בכמות האנשים שמתחסנים בחלקים מסויימים של ארצות הברית: ב-2004 91 אחוזים מהילדים חוסנו, אך ב-2010 המספר הזה ירד ל-54% בלבד.

פאניקה מחיסונים אצל הורים צעירים היא מובנת: האינטרנט מלא במידע רב מצד גורמים רבים שמציגים מידע שונה ומשונה, חלקו הגדול כלל לא נכון, אבל בשביל ההורים המודאגים המידע המדאיג הזה נמצא הרבה יותר קרוב מאשר האפשרות שהילד שלהם ידבק במחלה נדירה וקטלנית. למרבה הצער – המציאות לא עובדת ככה: הימנעות מחיסון ילדים מציב אותם בסיכון גדול – ויש לקוות שהמגמה הזאת לא להתחסן תלך ותתמעט.

המפה האינטראקטיבית שנראית מעלה מציגה תמונת מצב של התפרצויות גלובליות של חצבת, חזרת, אדמת, פוליו ושעלת בשנים 2008-2014. מחלות אלה – כולן ניתנות למניעה באמצעות חיסון – הן בעלות השלכות קשות. ה-CDC האמריקני מעריך כי 164,000 אנשים ברחבי העולם מתים מחצבת מדי שנה. מחלה זו, כמו שעלת שגבתה 195,000 מתים בשנה, נמצאות בעליה בארצות מערביות, תהליך שניתן לייחס לתנועת האנטי חיסונית.

דרך iflscience | תמונה: Shutterstock

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן