5 מקומות מקסימים ולא מוכרים בבודפשט

מוגש באמצעות קשרי תעופה – חברת נסיעות המציעה חבילות נופש לבודפשט, דילים ונופש לצעירים

בודפשט הפכה בשנים האחרונות לאחת היעדים האהובים ביותר על המטיילים הישראליים. אפשר להבין למה. לאחר שהמשטר הקומוניסטי נפל התגלתה עיר מקסימה ויפהפיה, שאפשר בקלות להעביר בה כמה ימים של טיולים עירוניים מפתיעים ומהנים.

ראו גם: 20 מקומות בעולם שחובה לראות לפני שמתים

אם אתם מתכוונים לבקר בקרוב בעיר המקסימה הזו, הנה חמישה מקומות קסומים ולא כל כך מוכרים שאתם פשוט חייבים לבקר בהם כדי להעשיר אפילו יותר את החופשה שלכם. דרך צלחה!

1. הכנסיה שבמערה

תמונה: Fidel Ramos CC-BY-NC-SA

בטיול בחו”ל תמיד נהוג להכנס לכנסייה או שתיים ולהתרשם מההוד וההדר של בתי התפילה הנוצריים. כנסיית הקבר בגבעת גילרט היא שונה לגמרי מכל כנסייה שאי פעם ביקרתם בה: מדובר בכנסייה שנוצרה בתוך מערה טבעית לגמרי, כך שבמקום חלונות צבעוניים יש קירות אבן. האווירה בתוך הכנסייה קסומה, והכניסה אליה חופשית.

הכניסה לכנסייה נמצאת ברחוב Szent Gellert ter וניתן להגיע אליה באוטובוס (קווים A, 86/7 ו-7) או בחשמלית (קווים 18, 47 או 49).

2. פאבי ההריסות

תמונה: Daniel Edwins CC-BY-SA

שלא כמו בישראל, באירופה נהוג לשתות כוס בירה מרעננת אחר הצהריים (ורצוי גם בערב) – מה שהופך את סצנת הפאבים בבודפשט לשוקקת חיים בכל שעות היום. פופולריים במיוחד הם ה-Ruin Pubs – פאבים שנבנו בתוך מבנים שהיו מיועדים להריסה, ומרוהטים כולם בציוד עתיק שנזרק על ידי הבעלים המקוריים שלו.

האווירה בפאבים האלה מדהימה, ושווה להכנס לכאלה בשביל להתרענן בהפסקת הצהריים או לסיבוב שתיה קצת יותר רציני בערב. אגב – מחירי האלכוהול בהונגריה נמוכים הרבה מבארץ, ככה שביקור בפאב כזה לא יגרום לכם לפשוט רגל.

באתר המוקדש לפאבים האלה תוכלו למצוא המלצות על פאבים ספציפיים, ולסמן לכם ככה שנמצאים בסביבת המלון שלכם.

3. שוק האיכרים הכי מפתיע בעיר

אם אנחנו כבר בעייני פאבים, על שוק האיכרים שמתקיים כל יום ראשון בתוך “פאב הריסות” שכזה אסור לכם לוותר. לא רק שתוכלו לקנות שם מצרכים מצויינים לארוחה זריזה וטרייה, אלא גם תוכלו לעשות זאת באווירה ממש לא שגרתית, שלא תמצאו בשום מקום אחר.

SZIMPLA MARKET
2014. július 06.,Szimpla ker
כל יום א’ מ-9 בבוקר עד 14 בצהריים

4. להיות בהונגריה להרגיש בניו-יורק

אם אתם פחות בקטע של בירה ויותר בעניין של קפה, נסו לפנות זמן כדי לבקר בקפה ניו-יורק, כנראה בית הקפה המפואר ביותר בכל העולם. התקרות גבוהות, הארכיטקטורה מדהימה ובמקום יש גם שלל פסלים וציורים ומזרקות ונברשות ומה לא. המחירים לא מאוד זולים, אבל היי, המעמד מחייב.

כתובת: VII. Erzsebet korut 9-11

5. ולקינוח – גלידה

תמונה דרך פייסבוק

היום ארוך ובשלב מסויים צריך להתפנק בקצת מתוק. גלידריית Gelarto Rosa היא הבחירה המגניבה והיפה ביותר לגלידה טובה ומתוקה, בזכות החוש האסתטי המצויין של עובדיה: הגלידות לא מגיעות בכדורים אלא בפרחים – ויהיה לכם חבל מאוד להתחיל ללקק את מה שיוגש לכם בתוך הגביע (לא לדאוג – ברגע שתתחילו ללקק תתקשו להפסיק).

הגלידה עשויה בעבודת יד מחומרים טבעיים וטריים, והמחירים סבירים. המיקום נהדר לתיירים, שכן היא ממוקמת בצמוד לבזיליקת אישטוון שהיא אחד מייעדי התיירות הפופולריים בעיר שסביר להניח שתבקרו בין כה וכה.

כתובת: Szent István tér 3.
תמונת שער: Shutterstock
מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן