5 דברים מעוררי השראה שחולות ומחלימות מסרטן שד חייבות להכיר

מוגש באמצעות דיון מדיקל. חוששת שיש לך גוש בשד? חשוב להיבדק

חולות בסרטן שד צריכות להתמודד עם הרבה מאוד דברים לא נעימים. אבחונים, בדיקות, ניתוחים, כריתות, החלמה ועוד. גם כשמדובר ב”סרטן קל” – החיים של החולות לא פשוטים, ותקופת המחלה וההחלמה ישארו עימן לשארית חייהן.

ובכל זאת, יש לא מעט דרכים בעזרתן החולות והמחלימות יכולות להפוך את התקופה הקשה הזאת למעט יותר נעימה. הנה חמישה דברים כאלה, מחממי לב ומעוררי השראה, שכל אחת ואחד צריכים להכיר: בין אם מדובר בחולות סרטן (לא עלינו) שרוצות לצאת מהמסגרת, או בגברים בריאים שרוצים לראות איך אפשר להתמודד גם עם הדברים הכי קשים בעולם כמו גדולות.

ראו גם: 5 נשים מפורסמות מעוררות השראה שנאבקו בסרטן השד וניצחו

1. להמשיך לשמור על הגוף גם כשהוא חולה

פעילות גופנית זה חשוב, אפילו בזמנים בהם הגוף לא נמצא במיטבו. חולות סרטן שד יכולות להמשיך ולהשקיע בגוף שלהן על ידי פעילות גופנית מגוונת, שתעזור לגוף שלהן לצבור כח ולהן לשפר את מצב רוחן. כמובן שחולות או מחלימות צריכות להתייעץ עם הרופא שלהן כדי להכין תוכנית אימונים אישית, אבל בינתיים אפשר לקבל השראה מלורה נארולסקי, מי שניצחה את הסרטן וממש לאחרונה הצליחה לנצח גם את תחרות “איש הברזל”.

נארולסקי ניסתה להתמודד בתחרות כבר בשנה שעברה, אך לא הצליחה לסיים אז. היא לקחה את זה כסימן לכך שהיא צריכה להתאמן יותר קשה, והשנה אכן הצליחה לחצות את קו הסיום של אחת מהתחרויות הספורטיביות המאתגרות ביותר בעולם. “כשאת מתמודדת עם מחלה קטלנית, את צריכה לשאוב כח מבפנים, להיות חזקה ולהתמודד עם זה”, אמרה אשת הברזל: “בזמן הזה את לומדת שאת יכולה לעשות יותר דברים ממה שחשבת שאי פעם תוכלי – וזה בדיוק מה שתחרות איירון-מן היא בשבילי”. גיבורה.

בארצות הברית קיים גם בית יוגה מיוחד לחולות סרטן שד, שמתאים תוכנית אימונים מיוחדת לכל חולה, ועוזר להן להפעיל את גופן באווירה ביתית ותומכת. בארץ עדיין לא מצאנו מקום דומה, ואנחנו מקווים שזה רק עניין של זמן.

2. לקעקע בחזרה את מה שאיבדתן

ויני מאיירס הוא מקעקע עם התמחות מיוחדת: שחזור פטמות לנשים שעברו כריתת שד. מדובר בבעיה שרוב העולם כלל לא מודע לקיומה, אבל בשביל כ-2,000 נשים בשנה מאיירס עושה עבודת קודש שמחזירות להן את מאפייני הגוף שירדו בניתוח.

3. להשקיע במראה החיצוני

כריתת שד יכולה להיות מכה רצינית לדימוי העצמי, אבל זה לא חייב להיות כך. לפני כשנה, אשת הטלוויזיה וונדי וויליאמס הציגה בתוכנית שלה פרוייקט יוצא דופן לכבוד שבוע המודעות לסרטן השד: בכל יום היא ביצעה מייק אובר מושקע לאישה שמחלימה מהסרטן כדי לנסות להעלות לה את הבטחון העצמי.

התוצאה, כפי שניתן לראות בסרטון, אמריקאית להחריד: הכל דרמטי מאוד עם מוזיקה חזקה מאוד ומסרים חד גוניים מאוד. ולמרות זאת – קשה שלא להתרגש מלראות את הנשים האלה מקבלות בחזרה את הדימוי העצמי שלהן.

4. לא לפחד מעצמך

כשלאורה פרייס גילתה ב-2012 שהיא חולה בסרטן השד, היא החליטה לא לפחד מהמחלה ומהתוצאות שלה. למרות זאת, מה שהיא הכי חששה ממנו היה אובדן השיער כתוצאה מהטיפולים הכימותרפיים. כדי להתמודד עם החשש – היא פשוט תיעדה את עצמה ואת השיער שלה במהלך המחלה בתמונת סלפי אחת בכל יום. לאחר שהיא הבריאה והצמיחה שוב את שערה היא פרסמה סרטון המורכב מכל התמונות – שמוכיח שאין מה לחשוש מאובדן השיער הזמני הזה – ושאפשר אפילו לעשות ממנו משהו טוב.

5. לא להפסיק לרקוד

ולסיום, הוכחה שהדבר שהכי חשוב לשמור עליו בהתמודדות הלא פשוטה הזו הוא מצב הרוח. דורטה נוריס בת ה-52 עברה לאחרונה ניתוח כריתה, והחליטה לא לתת לו להפיל את רוחה: לחדר הניתוח היא נכנסה בריקוד, כשאליה הצטרף כל הצוות הרפואי.

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן