אדם משותק יקום מכסא גלגלים ויבעט את בעיטת הפתיחה של מונדיאל 2014

שריקת הפתיחה של משחקי המונדיאל מתקרבת – ובעוד עוד אין לנו מושג איזו נבחרת תכבוש את השער הראשון, אנחנו כן יודעים מי יתכבד לבעוט את הבעיטה הראשונה של הטורניר הבינלאומי: אדם שסובל משיתוק, שיקום מכיסא הגלגלים שלו ויבעט בכדור את בעיטת הפתיחה.

ראו גם: הומצא כדורגל חכם יותר משחקן

זה לא נס או מדע בדיוני. הרגע שצפוי להיות הכי מרגש במופע הפתיחה של המונדיאל (שישודר אצלנו בשידור חי בערוץ הראשון בשעה תשע בערב) מתבסס על פיתוח טכנולוגי רב שנים. החליפה הביונית הזו היא פרי דמיונו של מיגל ניקולס, מדען ברזילאי שהגה את הרעיון כבר ב-2002, במטרה לאפשר למשותקים ונכים להתנייד בכוחות עצמם.

היא מורכבת משלד חיצוני שמוצמד לגפיים של המשותק, וחיישנים רבים שמסוגלים להפוך את המחשבות שלו לפקודות שגורמות לשלד לנוע בהתאם לרצונו.

חליפות דומות קיימות כבר בעולם, אך לחליפה הברזילאית שתככב במונדיאל יש תכונה נוספת שפותח במסגרת פרויקט Walk Again בתמיכת ממשלת ברזיל ובהשתתפות אונירסיטת קליפורניה ואוניברסיטת דיוק: הממשק המוחי שלה הוא דו כיווני, ומסוגל גם להחזיר פידבאק למשותק ולאפשר לו “להרגיש” עצמים שנוגעים בשלד המתכתי. מה שאומר שהבועט המשותק יוכל להרגיש את הכדור בו הוא יבעט.

אם ההדגמה במונדיאל תעבור בהצלחה, סביר להניח שהמחקר של ניקולס יזכה למקורות מימון רבים יותר, ויוכל גם להפוך בעתיד למוצר של ממש שיקל על חייהם של נכים בעולם האמיתי שמחוץ לחדרי הבדיקות במעבדה. מה שאומר שאם הבעיטה הזו תכנס לשער – העולם כולו יוכל להרוויח מכך.

דרך Refinery 29

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן