6 טיפים לבחירת ברוקר לביצוע מסחר בוול סטריט

מסחר במניות בבורסות באמריקה תופס תאוצה מיום ליום. כשחושבים על זה לעומק מבינים מדוע. אין סוף יתרונות וכמעט אין חסרונות. כשמנסים למנות את היתרונות מתחילה רשימה ארוכה ומרשימה:

1. מבחר מניות עצום הן מאמריקה והן מיתר היבשות בעולם (מניות שנסחרות בארה”ב בלבד או מניות שנסחרות באופן דואלי, הן בארץ המוצא והן בארה”ב). המגוון כל כך רחב עד שניתן להשקיע דרך ארה”ב אפילו אם רוצים לקנות מניה ארופאית, מדדים ארופאים או אפילו אופציות על מניות ו/או מדדים ארופאים (או מיבשות אחרות).

2. פיקוח הדוק ומחמיר שמסיר מהמשקיע את כל החששות האפשריות כמעט. הפיקוח כל כך מחמיר והענישה כל כך נוקשה שהשילוב בניהם יוצר הן הרתעה וחשש מצד מי שחושב לבצע מרמה והן ביטוח של עד 250,000$ למשקיע למקרים בהם ברוקר פושט רגל או ממקרים אחרים.

3. אפשרויות לבצע פקודות מתקדמות כגון שורט למניות רבות ומכל מערכת מסחר.

4. אפשרויות לגדר השקעות על ידי שימוש באופציות הקיימות על מגוון עצום של מניות ובכך מקטינות את הסיכון של המשקיע.

5. התחום של מסחר בוול סטריט מאפשר שימוש במערכות מסחר הכי מתקדמות בעולם!

טוב, אז הבנו שנוח יותר לסחור במניות בחו”ל אבל איך בוחרים את הברוקר הנכון?

תמונה: Shutterstock

ובכן, בבואנו לבחור את הברוקר שלנו עלינו לתת את הדעת למספר גורמים:

1. האם הברוקר הוא ברוקר רשום ומפוקח ועל ידי איזה גורמים? גורמי הרגולציה המחמירים ביותר הם: SIPC ,SEC , FINRA . פיקוח אירופי ובייחוד פיקוח בריטי נחשב גם הוא לאיכותי במיוחד.

2. האם לברוקר יש נציגות בישראל? משקיעים רבים שאינם מכירים/מודעים להבדלי הניואנסים שבין המסחר המוכר להם מישראל לבין המסחר בחו”ל (הבדלים קטנים שבאים לידי ביטוי בחוקים / תקנות / תפעול מערכות המסחר / אופן התנהלות הברוקר / הבדלי הרגולציה וכו’) מוצאים עצמם עומדים מול נציג טלפוני אמריקאי המתקשים לתקשר מולו בעיקר משום שליבת השיחה מתמקדת במונחים מקצועיים.

קושי שמביא אותם לתסכול רב וביצוע טעויות. רק ברוקר עם נציגות בישראל התומך בשפה שבה אתה כמשקיע דובר ביום יום – יתן לך מענה איכותי ומשביע רצון.

3. הבדלים עצומים במערכות המסחר! למי שמגיע ממסחר בבורסה הישראלית ומכיר כ-5 מערכות מסחר פחות או יותר יהיה קשה להבין כמה מערכות מסחר שונות זו מזו בארה”ב.

לכל מערכת מסחר ייחודיות. מערכת מסחר אחת תתאים יותר לסוחרי אופציות האחרת תתאים יותר לסוחרי מניות וכן הלאה. מערכת המסחר תתהדרנה ביכולות ניתוח מתקדמות, בניית אסטרטגיות באופציות, ניתוח טכני, מסחר אוטומטי וגם הרבה מעבר. על כל סוחר להבין את הנחוץ לו ע”פ דרישותיו היחודיות (משווקי מערכות מסחר שונות ומגוונות כמו חב’ בסט טריידר ידעו לעשות טוב מכולם את השיוך בין הסוחר ודרישותיו לבין צרכי הלקוח).

4. עמלות מסחר – לכל סוחר או משקיע יש אופי מסחר שונה. סוחר אחד נוטה לבצע ריבוי פעולות בזמן קצר ואילו המשקיע נוטה לבצע מעט פעולות. סוחר אחד יתמקד במניות קטנות ואילו האחר במניות גדולות. לכל אופי פעילות נדרש להתאים סוג עמלות שונה. בחירת העמלות וגובהן היא מהפרמטרים החשובים ביותר עבור הצלחתו של הסוחר.

בארה”ב ישנן שתי מערכות שונות לגביית עמלות מסחר: (1) על בסיס כמות המנויות במכפלת המחיר לקניית מניה (נניח סנט לכל מניה). (2) על בסיס מחיר קבוע (FIX PRICE) בכל עסקה כאשר גם במקרה זה ישנה מגבלה על כמות המניות בכל עסקה. מן הסתם, סוחר שמבצע פעילות במניות קטנות אך נאלץ לקנות אלפי או עשרות אלפי מניות בכל עסקה יחפש להתקשר עם הברוקר על בסיס מחיר פיקס.

לעומתו, לסוחר או משקיע שקונה מעט מניות (אפילו אם מחיר כל מניה הוא מאות דולרים) יחפש להתקשר עם ברוקר על בסיס מחיר למניה.

5. מוניטין הברוקר – נשמע כל כך שולי אבל בפועל כל כך חשוב. חשוב לעבוד מול ברוקר אמין שאנחנו יכולים לסמוך עליו, שקיבלנו עליו המלצות טובות. ברוקר שידאג לשרת אותנו נאמנה בלי שטיקים וטריקים. ברוקר שילך עם הקידמה ולא יחסוך על חשבון לקוחותיו, ברוקר שיכניס חידושים ופיתוחים בעודם בחיתולים ולא אחרי שכל העולם ואישתו כבר טעמו מזה (ראה למשל ברוקרים שלא טרחו להכניס בשעתו את המסחר מהסמארטפונים – ולא חסר כאלו).

6. מגוון כלי מסחר – כשאנחנו מתקשרים עם ברוקר מסוים חשוב שיהיו לו כמה שיותר כלי מסחר (לא רק מניות אלא גם CFD, אופציות, מטח, חוזים עתידיים וכו’). ברוקר שלא מאפשר מגוון רחב כלים למסחר מאלץ אותנו לפתוח עוד חשבונות ובכך הן מסרבל אותנו מבחינת הטרחה, הן גורם לנו לזכור עוד ועוד סיסמאות, הן גורם לנו לפתוח באופן קבוע מספר מערכות מסחר בו זמנית על עמדת המסחר והכי חשוב גורם לנו להפקיד כספים לשני ברוקרים או יותר, פעולה שמצריכה מאיתנו לפעמים יותר הון התחלתי.

לסיכום: כשאנו באים לפתוח חשבון מסחר למניות בחו”ל עלינו לדעת מראש מה הדרישות שלנו מהמערכת ואם אנחנו לא ממש מגובשים שיחה קצרה עם נציג של Best Trader עשויה לסייע לנו בהמשך הדרך.

תמונה: Shutterstock

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן