הפסל הזה של ספיידרמן מטריד הרבה אנשים

לספיידרמן, איש העכביש, יש כוחות מופלאים. הוא יודע לטפס על קירות ולירות קורים – וכעת מסתבר שיש לו גם חבילה די נאה. מרכז מסחרי בדרום קוריאה עמד בימים האחרונים במרכזה של שערוריה ציבורית, כשהתברר שפסל של ספיידרמן שהיה מוצב במקום כלל זיקפה ענקית שבלטה ממכנסיו של הגיבור.

הפסל הזה הוצמד לגג המרכז המסחרי לפני כשנה, ולא גרר עד עכשיו יותר מדי תשומת לב. רק לאחרונה תמונות של הזיקפה התחילו להפוך לוויראליות, והנהלת המרכז המסחרי נאלצה להתמודד עם פניות רבות בעניין. הבעיה העיקרית של המתלוננים היא שהפסל מוצב מעל מגרש משחקים לילדים, וההורים מפחדים שאלה יקבלו ערכים מעוותים בנוגע לפיפי שלהם. או משהו.

בפני האמן שיצר את הפסל הוצבו שתי ברירות: לשפץ את ספיידר-מן ולהסיר לו את הזיקפה, או להסיר את הפסל לחלוטין. הוא בחר להשאר נאמן לפסל שלו – והסיר אותו לגמרי. לאחר מכן הוא פרסם בעמוד הפייסבוק שלו את ההודעה הזאת:

“אני האמן שפיסל את הפסל הזה. הסיבה שלי היתה הרצון להציג תופעות פיזיולוגיות טבעיות לייצוג של סופר גיבור. רציתי להראות מה שטבעי לגמרי לכל גבר בבוקר מבלי לפסל שקרים או שטחיות, הכל בטון הומוריסטי.

נשמעו כמה טענות באתרים קהילתיים רבים ובעמודי פייסבוק, על כך שמדובר בבושה ושזה מבזה את חומר המקור. מרכז הקניות קיבל תלונות רבות הבוקר מארגונים רבים, ולאחר שנפגשתי איתם, הוחלט שאצטרך לשנות את הפסל או להסיר אותו מהמקום. במקום לשנות את העבודה שלי, החלטתי להסיר אותו.

הכל היה בסדר במשך שנה אבל עכשיו היה צריך להסיר את הפסל בגלל התעניינות פתאומית בו, וזה עצוב. אבל אני מבין שהפסל הזה יכול להתפרש אצל אנשים מסויימים כפוגעני כשהוא מוצב במקום כמו קניון. זה מאכזב, אבל אני מבטיח ליצור פסלים טובים יותר בעתיד”.

דרך Kotaku | תודה לאורן אישי!

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן