5 התכונות הכי מגניבות ב-iOS 8

אפל ממשיכה לצעוד קדימה (או לחלופין: ממשיכה להעתיק מאנדרואיד. תלוי את מי שואלים). באירוע שפתח את וועידת המפתחים של החברה, הציגו מנהלי החברה את הדור הבא של מערכות ההפעלה שלהם – OS X למחשבים נייחים וה-iOS למכשירים ניידים.

אם יש לכם אייפון, אייפד, איימק או מקבוק – בעוד מספר חודשים תהיו זכאים לשדרג את מערכות ההפעלה לגמרי בחינם, וליהנות מהרבה מאוד תכונות חדשות, חלקן מגניבות לחלוטין. הנה התכונות הכי מעניינות שהוצגו הערב.

1. התראות שאפשר לענות עליהן

באיחור של איזה מיליון שנה מאנדרואיד, אפל סוף סוף מתחילה לאפשר לכם לענות לכל מיני התראות ישירות מתוך ההתראה עצמה, בלי צורך לפתוח את האפליקציה עצמה. מה זה אומר? שאם אתם מקבלים הודעת טקסט בזמן שאתם עושים משהו אחר בטלפון, אתם יכולים לענות עליה מבלי לצאת ממה שאתם עושים (או מבלי לפתוח את הטלפון אם הוא נעול).

ההתראות האינטראקטיביות האלה צפויות לפעול גם באפליקציות צד שלישי כמו פייסבוק (אפשרות לעשות לייק לפוסטים שקופצים בהתראות), ויש לקוות שגם לאפליקציות כמו וואטסאפ וג’ימייל.

2. המחשב הופך לשלוחה של הטלפון

אם אתם ממש בקטע של אפל, וחוץ מאייפון יש לכם גם מקבוק או איימק, החל מהעדכונים הבאים למערכות ההפעלה המחשב יהפוך, בין השאר, לשלוחה של הטלפון. זה אומר שתוכלו להוציא ולקבל שיחות גם דרך המחשב, לשלוח ולקבל סמסים (לא רק דרך iMesseges) למסך של המחשב ועוד.

השוס הכי גדול באופציה הזאת היא כשרואים מספר טלפון מופיע באיזה אתר אינטרנט או מייל. במקום להתחיל לחפש את הנייד, להעתיק את המספר ולקוות שלא טעיתם – יהיה אפשר פשוט ללחוץ על המספר בדפדפן (או בתוכנת המייל) ולצלצל ישירות דרך המחשב. מסוג הדברים שתמיד שאלנו את עצמנו איך אף אחד לא המציא עדיין.

גם אם אין לכם מחשב של אפל – תכונות הקישוריות עובדות גם עם אייפד.

3. בחזרה ל-sms

מאז וואטסאטפ, אף אחד כבר לא משתמש בהודעות טקסט “רגילות”. באפל רוצים להחזיר את כולנו לאפליקצית ההודעות שלהם – והם עושים את זה על ידי הפיכתה לסוג של וואטסאפ. זה אומר שאפשר יהיה להקים שיחות קבוצתיות, לשלוח מיקום, להקליט הודעות קוליות והודעות וידאו מיידיות ועוד – הכל דרך אפליקצית ה-smsים המובנית.

כנראה שהשיפור הזה לא יאיים על מעמדה של וואטסאפ, אבל הוא כן מוסיף סוף סוף תכונות שכבר הפכו בשביל רובנו למובנות מאליו גם לאפליקצית ההודעות הבסיסית.

4. הכל נשאר במשפחה

לאפל לא מספיק שרק לכם יהיו מכשירים שלה – הם רוצים שיהיו כאלה לכל בני המשפחה שלכם. האייפונים החדשים יכללו אופציה לקשר את כל המכשירים של המשפחה (למעשה – עד שישה מכשירים, כאשר ההגבלה היא שכל החשובנות שלהם צריכים להיות רשומים דרך כרטיס אשראי).

השיתוף המשפחתי יאפשר לכם לחלוק את כל התמונות בצורה אוטומטית, לשתף את כל ספריית המוזיקה שלכם עם כל המשפחה, לחלוק רשימות משימות ועוד. השוס הגדול ביותר הוא בשביל ההורים. מכיוון שכל רכישות האפליקציות נעשות דרך כרטיס אשראי אחד, בעל הכרטיס יוכל לאשר ידנית כל רכישה ורכישה. זה אומר שהילדים לא יוכלו עוד לבזבז עשרות דולרים על משחקים מבלי ידיעת הוריהם. מסכנים.

5. ווידג’טים והרחבות

עוד תכונה שהיתה קיימת באנדרואיד כבר שנים וסוף סוף מגיעה לאייפון היא האפשרות להתקין ווידג’טים, מעין גרסאות מינימליסטיות של אפליקציות אהובות, במסך הנוטיפיקציות. זה יאפשר לכם לבצע פעולות בסיסיות באפליקציות מבלי להכנס אליהן – וזו אחת מהתכונות שהיתה חסרה ב-iOS מיומה הראשון בערך.

הווידג’טים יעבדו בזכות אופציה חדשה שאפל פתחו למפתחי האפליקציות, והיא האפשרות ליצור “הרחבות” לכל אפליקציה. זה אומר שכל יישום מקבל אפשרות ליצור קשר עם יישומים אחרים ועם מערכת ההפעלה עצמה (במקום המצב שכל יישום פועל במעין “קופסא סגורה” היום), מה שיאפשר שילוב טוב יותר של שירותים ויישומים שונים. 

והבאסה הגדולה

אחת התכונות היותר חביבות שהוצגה היא המקלדת החדשה של האייפון, שהופכת לחכמה יותר. החל מ-iOS 8, המקלדת תחזה מראש את המילים שאתם מעוניינים לכתוב, וכך תאפשר לכם להקליד הרבה יותר מהר כשאתם שולחים מיילים מהטלפון או מנהלים שיחת וואטסאפ סוערת.

הבעיה: הפיצ’ר הזה, לפחות בשלב זה, לא פועל בעברית. החדשות הטובות: החל מ-iOS 8 יהיה ניתן להתקין מקלדות חיצוניות – ככה שוודאי תהיה מקלדת שתאפשר תכונות דומות גם בעברית (נניח Swype שכבר עושה אותו דבר באנדרואיד). 

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן