זה מוכח: אנשי חתולים חכמים יותר מאנשי כלבים

זר לא תמיד מבין את האיבה הגדולה השוררת בין אנשי חתולים לבין אנשי כלבים. “אלה ואלה בסך הכל בעלי חיים”, יכול לומר לעצמו המתבונן מבחוץ, “למה אוהבי החתולים והכלבים חייבים לריב זה עם זה? למה כולם פשוט לא יכולים להסתדר אחד עם השני?”. והתשובה היחידה האפשרית לו ולדומיו תהיה נביחה עזה או יללה רמה. אין דרך אמצע.

כמו שכלבים וחתולים לא מסתדרים זה עם זה – כך גם הבעלים שלהם. לפחות כשמדובר בדיונים בנושא איזה בעל חיים עדיף. שעות על גבי שעות בוזבזו בוויכוחים בין חובבי החתולים לאוהדי הכלבים, וכעת מחקר חדש מגלה של”אנשי כלבים” ול”אנשי חתולים” יש מבנה אישיות שונה לגמרי, מה שאולי מסביר את הסיבה לכל הוויכוחים האלה.

ראו מחקר: לחתול שלכם לא אכפת מכם

המחקר בוצע על ידי פרופסור לפסיכולוגיה באוניברסיטת Carroll שבווינסקונסין. הפרופסור פנה ל-600 סטודנטים, שאל כל אחד מהם אם הוא איש של כלבים או איש של חתולים, ואז ביקש מהם למלא מבחן אישיות קצר.

על פי התוצאות, אנשי כלבים נוהגים להיות מלאי חיים הרבה יותר מאנשי חתולים: הם אוהבים יותר לצאת ולבלות עם אנשים אחרים. כמו כן, אנשי הכלבים מצייתים בצורה עיוורת יותר לחוקים מאשר אנשי חתולים. אנשי החתולים, לעומת זאת, נוהגים להיות יותר מכונסים, רגישים ופתוחים לדעות אחרות מאנשי כלבים. הם גם אוהבים פחות חוקים, ונוטים להגדיר עצמם כנון-קונפורמיסטים.

והנה השוס הכי גדול: על פי המחקר, לחובבי החתולים יש רמת אינטילגנציה גבוהה יותר מחובבי הכלבים. בקיצור – אם אתם אוהבים חתולים אתם כנראה חכמים יותר מחבריכם אוהבי הכלבים.

תמונה: Shutterstock

השאלה הגדולה מתוצאות המחקר הזה היא מה קדם למה, הביצה או התרנגולת, או במקרה הזה תכונות האופי או בחירת החיה שמתאימה להם. האם הכלב הוא זה שגרם לבעליו לאהוב לצאת לבלות, או שמא העובדה שכלב צריך להוציא החוצה שלוש פעמים ביום בהכרח אומרת שרק אנשים שאוהבים לצאת יאמצו כלבים מלכתחילה? חתולים, לעומת זאת, נחשבים ליצורים עצמאיים ששומרים על עצמם וחשדנים כלפי אנשים שהם לא מכירים – בדיוק כמו בעליהם הרגישים והסגורים.

דרך Huffington Post | תמונה: Shutterstock

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן