עצות שימושיות לבחירת דלתות כניסה לבית

דלתות כניסה לבית מיוצרות ומעוצבות כיום תוך שימוש במגוון חומרי גלם איכותיים יותר או פחות. קיימים דגמים אשר מיוצרים בעבודת יד תוך גילוף עץ או עבודות עיצוב מיוחדות במתכת וזכוכית. את הדלתות ניתן להזמין על פי מידות סטנדרטיות וגם במידות מיוחדות על פי הזמנה מיוחדת. נציין כי הדלתות המעוצבות משלבות גם מנעולים חזקים, בריחים עשויים פלדה חזקה מאוד ושאר אביזרי מיגון, העיצוב אינו גורע מעמידות הדלת או רמת הבטיחות.
 

דלתות כניסה עשויות עץ מלא

שימוש בעץ מלא מביא עמו יתרונות רבים כמו עמידות, מראה יוקרתי ואווירה חמימה וביתית. יחד עם זאת, כאשר בוחרים דלתות כניסה, ייתכן כי העץ אינו החומר המתאים. חשוב לדעת כי לא כל סוגי העץ מגלים עמידות בפני רטיבות או חשיפה ממושכת אל השמש. על כן, דלתות עשויות עץ מלא מתאימות בעיקר לבנייני מגורים או דלתות פנים. נציין כי קיימים דגמים עשויים עץ מלא הכוללים ציפויים ההופכים אותם עמידים גם בתנאי מזג אוויר לח וקרני שמש חזקות.

רהיטים, דלתות ושאר מתקנים עשויים עץ מלא יש לבנות תוך שימוש בטכניקות המאפשרות את חיטוי העץ ואטימתו מפני חדירת לחות. בחירת סוג העץ משמעותית גם כן לקביעת עמידות המתקן לטווח הארוך. אין כל ספק כי דלתות עץ מלא משתלבות נהדר עם זכוכית ופלדה, כאשר העבודה מתבססת על בחירה נכונה של חומרי גלם איכותיים, התוצאה הסופית מרהיבה ומאוד איכותית.

מנגנון הנעילה של הדלת

הפרמטר החשוב ביותר בכל דלת כניסה הוא הנעילה. התאמה מוקדמת בין מנגנון הנעילה ועיצוב הדלת תוכל למנוע קשיים עתידיים. מנעול חשמלי ידרוש תשתית מתאימה. טרם התקנת הדלת ובחירת הדגם יש לקבוע האם מנגנון הנעילה יהיה ידני או חשמלי. קיימים דגמים המשלבים רק מנגנונים של נעילה ידנית מול אחרים המיועדים לנעילה חשמלית.
 

התאמת הדלת לפתח הכניסה

רוב הבתים בישראל כוללים פתח כניסה סטנדרטי, הגדלים ברובם זהים. פתחי דלתות לא שגרתיים ניתן למצוא בעיקר בבתים פרטיים המשלבים דלתות כפולות. ייצור דלתות כניסה על פי מידות ספציפיות מתבצע תחת הזמנה אישית. ייתכן כי ההזמנה תדרוש המתנה ממושכת יותר, דלתות במידות מיוחדות לא נמצאות במלאי השוטף.

כניסת אור טבעי אל החדר

חדרים חשוכים ניתן להאיר תוך שימוש בדלתות זכוכית חלבית אטומה או דלתות זכוכית שקופה. קרני האור יחדרו אל החדר באמצעות הדלת. נדגיש כי בחירה בזלת בעלת דרגת שקיפות גבוהה גורעת מתחושת הפרטיות של דיירי הבית או המשרד. בהתאם לכך, דלתות זכוכית שקופות אינן מתאימות לכל חדר. הן נפוצות בעיקר במשרדים, בחדרי רחצה ביחידת הורים, במרפסות. פרמטר נוסף אשר דורשת התייחסות בבחירת הדלת המתאימה הוא בידוד מפני רעש. קיימות דלתות אשר מצמצמות מעבר של רעשים מול אחרות אשר אינן מספקות כל בידוד אקוסטי.

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן