5 מחלות מפחידות שבדיקה גנטית פשוטה תוכל לגלות

אנחנו לא רוצים להפחיד כאן אף אחד, אבל יש סיכוי שב-DNA שלכם יש כל מיני גנים שיכולים לעשות לכם צרות צרורות בהמשך חייכם. מחלות רבות עוברות בצורה גנטית, ועלולות ולתקוף את הגוף שלכם אפילו אם בדרך כלל אתם אנשים בריאים לגמרי.

אך גם אם אתם מגיעים ממשפחה עם היסטוריה של בעיות בריאותיות, זה לא אומר שאתם צריכים להכנס ללחץ. במקרים רבים הגנים הבעיתיים יכולים “לדלג” עליכם, או להשאר רדומים. גם אם אתם נמצאים בקבוצת סיכון אתם יכולים לדאוג מראש לנהל סגנון חיים שיקטין את הסיכוי להתפרצות המחלה.

אך איך תדעו אם אתם בכלל נמצאים בסיכון לחלות למחלות גנטיות? כאן נכנסת הטכנולוגיה לעזרתנו. כיום ניתן לבצע בדיקות גנטיות פשוטות ולא חודרניות, שבודקות 25 מחלות ותסמינים נפוצים יחסית שעוברים בגנים. הבדיקה נעשית באמצעות הדואר: אחרי התשלום תקבלו ערכה בדואר, אותה תצטרכו להחזיר בדואר למעבדה בחו”ל לאחר שתצרפו אליה דגימת ריר. לאחר מספר שבועות תקבלו את התוצאות בחזרה בדואר.

לחצו כאן להזמנת בדיקת DNA לנטייה גנטית למחלות

הנה חלק מהמחלות שהבדיקה הזו יכולה לגלות:

1. זאבת – המחלה הזו, שאף פעם לא היתה הפתרון לתעלומה השבועית בסדרה הרפואית “האוס”, היא מחלה אמיתית לגמרי. המחלה, שפוגעת במערכת החיסונית, עלולה לפגוע בכליות או במערכת העצבים.

אם תמיד תהיתם למה קוראים לזה “זאבת”, התשובה נעוצה ככל הנראה בימי הביניים. הרופאים בימי הביניים ככל הנראה חשבו שהפריחה שמאפיינת את המחלה מזכירה את הכתמים שיש על פניהם של זאבים – והחליטו לתת לה את השם הממש ממש מפחיד הזה.

2. צליאק – בשנים האחרונות מחלת הצליאק הופכת ונהיית נפוצה יותר. למי שלא מכיר, מדובר על רגישות לגלוטן, מה שאומר, בגדול, שאסור לאכול מוצרי מאפה ומוצרים שמכילים קמח.

למרבה השמחה, יש פתרונות רבים לחולי צליאק גם בסופרמרקטים וגם במסעדות, ולא מאוד מסובך להתנהל עם המחלה הזו. מצד שני, צריך להיות מודעים אליה: אם אתם מוצאים את עצמכם סובלים מכאבי בטן וקלקולי קיבה שווה לבדוק את העניין.

3. סרטן השד – סרטן השד הוא סוג סרטן שאפשר למנוע כמעט לחלוטין על ידי אבחון מוקדם, שנעשה דרך בדיקות תקופתיות. מכיוון שסרטן השד עובד גנטית, יש גם יתרונות רבים בלדעת האם אתן נמצאות בקבוצת הסיכון לחלות במחלה, ולהיערך בהתאם.

4. מגרנות – ההבדל בין סתם כאב ראש מציק למגרנה יכול להיות דק, במיוחד אצל אנשים שלא נוטים לחטוף מגרנות לעיתים קרובות ולאו דווקא יודעים לזהות מראש את המטרד האיום הזה. בדיקה גנטית תוכל לגלות אם אתם בסיכון לסבול מהסוג הקשה והמשתק יותר של כאבי ראש, ולהתחיל לדעת להכין את עצמכם טוב יותר להתקפה הבאה.

תמונה: Shutterstock

5. ספחת – ספחת, או פסוריאזיס בלעז, היא מחלה אוטואימונית שפוגעת בעור, וגורמת להופעת פריחה באיזורים שונים. המקרים הקלים כוללים פריחה באיזורים כמו הקרקפת או קפלי עור, אך מקרים קשים יותר יכולים להיות מלווים גם בדלקות פרקים, אובדן של ציפורניים ואפילו נכות. הגורמים למלחה הם ככל הנראה שילוב של גורמים פסיכולוגיים לגנטיים.

אם זה לא שכנע אתכם שזה הזמן לבצע את הבדיקה, הנה רשימת המחלות המלאה שהיא יכולה לגלות נטייה אליהן:

מחלות שפוגעות במערכת החיסונית: זאבת, מחלת גרייבס, מחלת צליאק, טרשת נפוצה, ספחת.

הזקדנות: ניוון מקולרי, מחלת אלצהיימר, דלקת מפרקים ניוונית, דלקת מפרקים שגרונית.

מחלות סרטניות: סרטן שלפוחית השתן, סרטן השד, סרטן המעי הגס, סרטן הקיבה, סרטן הריאות, סרטן הערמונית, סרטן העור.

תנאי לב וכלי דם: מפרצות, פרפור פרוזדורים, מחלת לב, מחלת עורקים היקפית, thromboembolism ורידים.

בריאות כללית: השמנה, מיגרנה, סוכרת מסוג 1, סוכרת מסוג 2

לחצו כאן להזמנת בדיקת DNA לנטייה גנטית למחלות

תמונה: Shutterstock

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן