תמונות מרעידת האדמה הגדולה של סן פרנסיסקו מתמזגות בהווה

אנגלאינווסט התחדשות עירונית היא חברה המתמחה בפרוייקטי שיקום בניינים הנכללים תחת תוכנית המתאר הארצית לחיזוק מבנים קיימים בפני רעידות אדמה – תמ”א 38. אנגלאינווסט התחדשות עירונית מחוייבת לסטנדרטי הבניה הגבוהים ביותר, והיא חברת הבניה המובילה בתחומה.

ראו גם: ככה מגיבים שדרני חדשות בלוס אנג’לס לרעידת אדמה בשידור חי

הסיפור הזה מתחיל ב-18 לאפריל, 1906, בסן פרנסיסקו שבקליפורניה. באותם ימים, סן פרנסיסקו היתה העיר המרכזית והחשובה ביותר בחוף המערבי, היעד הסופי של המסע למערב. באותו יום רביעי גורלי הכל השתנה – בחמש בבוקר, גל הדף רב-עוצמה פגע בעיר והאדמה התנערה בזעם. בניינים התרסקו, קרונות רכבת סטו מהפסים והעיר נהרסה כמעט לחלוטין. בנוסף לזה, חלק עצום מצינורות הגז התת קרקעיים של העיר התפקעו, ופיצוצי גז הרסו את הבניינים שנותרו והדליקו להבות שבערו בעוז.

במהומה והחורבן, שמועה אכזרית התפשטה בעיר – חברות הביטוח לא ישלמו לאף אחד על ביתו, כיוון שרעידות אדמה הוחרגו מרבות מפוליסות הביטוח. הדרך היחידה לממן את הבניה מחדש, אמרו השמועות, תהיה אם הרכוש יאבד בשריפה ולא ברעידת האדמה.

מאות אלפי אנשים החליטו, באקט של יאוש, להצית את מה שנשאר מבתיהם ורכושם בתקווה שכספי הביטוח יאפשרו להם לבנות מחדש את חייהם.

השריפה שהחלה בגלל צינורות הגז גדלה עם כל בית שעלה באש, והפכה לשריפה מפלצתית שבערה במשך ימים רבים. רעידת האדמה והאש שאחריה השמידו מעל ל-80% מהעיר וגרמו למותם של 3,000 אנשים.

עד היום, זהו אחד מאסונות הטבע הנוראיים ביותר שאי-פעם התרחשו בארצות הברית, ואת ההשלכות שלו על התרבות האמריקאית אפשר להרגיש עד היום – החורבן המוחלט של העיר גרם לתעשיית הסרטים הצעירה לנדוד דרומה ולמצוא בית חדש בלוס-אנג’לס, שם בתי הפקות צעירים כמו “האחים וורנר” הצליחו להתחרות בבתי הפקות וותיקים יותר שנאלצו להתחיל מחדש, והצליחו בשוק התחרותי של תחילת המאה העשרים.

הסיפור על רעש האדמה הנוראי הזה נטוע עמוק בתוך ההיסטוריה של העיר, וכל תושביה מכירים אותו. אחד מהם, שון קלובר, החליט להפוך את הסיפור הנוראי הזה לסיפור של צמיחה והתחדשות. בסדרת תמונות מרהיבה, הוא איחד תמונות של העיר מייד אחרי רעידת האדמה עם תמונות שלה היום, כדי להראות איך העיר חזרה לעצמה בקושי רב, ולהזכיר לנו כמה קטנים אנחנו יכולים להיות בפני כוחו העצום של הטבע.

מקור תמונות

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן