הכוונה מקצועית לאימהות

הכוונה מקצועית הינה כלי חשוב המספק מענה לשתי אוכלוסיות עיקריות, צעירים אחרי צבא ואנשים המעוניינים לפתוח בקריירה שנייה. הכוונה מספקת ייעוץ על תחומי הלימוד הפתוחים בפני אוכלוסיות אלו ועל האפשרויות של פיתוח הקריירה אשר עומדות אל מול בחירה בכול אחד מן המסלולים. למעשה ההכוונה המקצועית נותנת מענה לפערי המידע העצומים שקיימים בשוק בכול הנוגע לאפשרויות הקריירה השונות. לצד זאת ההכוונה אינה מסתפקת בתפקיד פאסיבי של נתינת מידע אלא היא עוסקת גם בהכוונה אקטיבית של הפונים אליה באמצעות התאמה של המקצוע הטוב ביותר לפי מבנה אישיותם. לכן הכוונה מקצועית כוללת מבחן אישיותי וריאיון שבו מאובחנים הפונים ומתאימים להם את מסלול הלימודים והמקצוע המתאים להם.

מדוע אימהות זקוקות להכוונה מקצועית מובחנת?

אימהות הפונות להכוונה מקצועית יכולות להשתייך לשתי האוכלוסיות שציינו בפסקה הראשונה, הן צעירות אשר עוד לא בחרו באפיק קריירה כלשהו והן אימהות שמעוניינות לפתח קריירה שנייה. לשתי האוכלוסיות הללו משותף מאפיין חיצוני, היותן אימהות, אשר מציב בפניהן דילמות שאינן קיימות לפונים רגילים. למעשה כל אחד יודע כי אימא זו עבודה בפני עצמה ומכיוון שרובנו לא יכולים לעבוד בשתי משרות מלאות הרי שעל האימא פעמים רבות לבכר את תפקידה בבית על פני קריירה כלשהי. העובדה שהפונות הינן אימהות משמעה כי לא תמיד הן מעוניינות בכול האופציות אשר עומדות לפניהן והן יכולות לבכר עבודה לא רק לפי מידת העניין שבה וסיכויי ההשתכרות העתידיים שלה, אלא גם לפי שעות העבודה שלה וההתחשבות שנותנים לעובדה שמדובר באימהות. עובדה זו מובילה לכך כי בהכוונה מקצועית לאימהות חייבים להתייחס למשתנים חשובים נוספים אשר נעלמים מהמשוואה כאשר מדובר באוכלוסיות אחרות.

מילת המפתח – איזון

אכן, אימהות נדרשות לוויתורים רבים עקב הדרישות שיש לגידול הילדים. עם זאת אין המשמעות של הדברים כי הן אינן יכולות לפתח קריירה עשירה ומאתגרת לצד גידול הילדים. קשת האפשרויות הפתוחה לאימא כקריירה ראשונה ושנייה הינן עצומה וכפי שישנן דלתות הנסגרות בפניה כך ישנן לא פחות דלתות אשר נפתחות בפניה ומעניקות הזדמנויות חדשות. מכון הייעוץ אמון על מסירת מידע זה לאימהות ותפקידו להבטיח כי האימהות ייחשפו לאפשרויות קריירה אלו. למעשה, החכמה היא לאזן בין הקריירה לגידול הילדים והחכמה האמתית היא של מכון הייעוץ להביא לידי ביטוי את המידע היכן ניתן ליצור איזון זה.

מה הם מאפייניה של הכוונה לאימהות?

כפי שאמרנו הכוונה מקצועית לאימהות חייבת להיות מותאמת לצרכיהם של האימהות ולעמוד על המאפיינים הייחודים של אוכלוסייה זו. לא די בהכוונה רגילה אשר תסקור את מאפייני הלקוח אלא יש צורך לשמוע את רצונות האימא ולברר עמה מה הם הפרמטרים החשובים לה בעבודה. רק מקום אשר מבין זאת יכול לטפל כראוי בהכוונת האימהות ולתת להם את השירות המתאים. לכן אימא אשר מעוניינת בהכוונה חייבת לוודא כי מכון הייעוץ מתייחס לאימהות כאוכלוסייה נבדלת הזכאית ליחס מיוחד ולהבנה של מה הם מאפייניהם הייחודיים של האימהות.

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן