המבקרים ברשתות החברתיות לא מכירים את הכלל הראשון של מועדון האח הגדול

העונה החדשה והשישית של האח הגדול נפתחה השבוע בשידור פומפיוזי ואינסופי בערוץ 2, והאינטרנט, כצפוי, לא הפסיק לברבר על זה. כמו בכל עונה, יש את אלה שטוענים שמדובר בניסוי לא מוסרי בבני אדם, מעריצים שעוקבים מקרוב מכיוון שמדובר בניסוי חברתי מרתק ואחרים שסולדים מאותה סיבה בדיוק.

סביר להניח שגם לכם יש דעה על האח הגדול, ויש סיכויים לא מעטים שעד שהעונה הזאת תגמר גם אתם לא תתאפקו ותכתבו אותה לכל הפיד שלכם.

השיח הזה הוא כנראה אחת מהסיבות הכי גדולות להצלחה של הריאליטי הזה. הרי אין דרך טובה יותר לשפוט הצלחה והשפעה של מוצר תרבותי (או בידורי) מסויים מלמדוד את כמות האנשים שמדברים עליו, וב”קשת” פיצחו את השיטה עם האח הגדול, הכלל הראשון של מועדון “האח הגדול:

גם סטטוסים נגד “האח הגדול” הם סטטוסים בעד “האח הגדול”

תכלס, לא ממש איכפת לקברניטי “האח” מה אתם אומרים עליו. תאהבו, תשנאו, תהללו או תקללו – העיקר שתכתבו על זה ושתאייתו את השם של זה נכון. מה שמוביל אותנו לכלל השני של מועדון “האח הגדול”:

“האח הגדול” אוהב יותר סטטוסים נגדו

שיטת השיווק הערמומית של “האח הגדול” מתבססת על קונפליקטים. מפעל הטלוויזיה של “קשת” ניזון מהיותו מעין שנוי במחלוקת, בגבולות המיינסטרים כמובן ומבלי להכעיס מפרסמים או לפגוע ברייטינג. הקונפליקטים האלה הם טקטיקה אחת שמאפשרת ליצור באזז. וכך זה עובד: יוצרים רעש תקשורתי גדול באמצעות הרבה מאוד מדיה, ו”קשת” היא הרי בעלת מדיה משמעותית בערוץ 2, מפמפמים את “media event” ברשת באמצעות ייצוגים של החברה הישראלית השסועה, מתיישבים לאחור עם פופקורן ומחככים ידיים בסיפוק בהמתנה למבקרים.

חיזוק לטענה הזאת ניתן למצוא ברשימת המשתתפים של העונה, שכוללת הפעם דמויות שכבר רגילות לעמוד במרכז דיונים ציבוריים מלאי אמוציות ברשת. אורטל בן-דיין לוחמת הצדק המזרחית-פמיניסטית וטל גלבוע הטבעונית הלוחמת גרמו לאנשים לדבר ולהתעצבן עליהן עוד לפני שנכנסו לאולפן הריאליטי – ולא סתם שהן נכנסו. המלהקים וודאי ידעו שהן יעוררו דיון ציבורי ושהן יעצבנו לא מעט בני אדם – וכנראה לשם זה הכניסו אותן לשם.

תתרגלו (צילום מסך: מאקו)

“קשת” מרוויחה מהטוקבקים והדיונים השליליים מהסדרה הזו יותר מכפי שהיא מרוויחה עם החיוביים שפחות מתסיסים. כל עוד “האח הגדול” מוזכרת, גם המבקרים משמשים כנשאים של הווירוס הזה לקהלים נוספים. כל עוד יש באזז נשמר מעמדה של התוכנית בשיח שמוביל לצפייתה על ידי מספר מטורף של צופים. כל עוד יש לתוכנית צופים – יש מפרסמים ויש מסמסים ויש הרבה כסף. וכך, גם כשאתם כותבים נגד האח הגדול אתם בעצם כותבים בעדו. גם הטור הזה, שאינו בעד או נגד “האח הגדול”, הוא למעשה מסייע להפקת “האח”.

בקיצור – הנשק הטוב ביותר נגד האח הגדול הוא התעלמות, הסרתה מסדר היום התקשורתי שלכם כי יש לכם דברים הרבה יותר חשובים להתייחס אליהם. או שפשוט תודו שאתם חלשים, תצטרפו לעדר ותתחילו לצפות כל הדרך לגמר. אם מיקיאגי יכול – גם אתם יכולים.

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן