כשמדברים על קידום אתרים הכוונה היא בעיקר להשקעת משאבים על מנת שהם יופיעו במקום גבוה ככל האפשר בתוצאות החיפושים הרלוונטיים, אולם מנכ”ל משרד הפרסום Exactive און יבין ממליץ על אפיק נוסף שגם אותו כדאי לקחת בחשבון: קידום ממומן באמצעות גוגל אדוורדס.
יתרונות האופציה הממומנת
לקידום אתרים ממומן מספר יתרונות מובהקים, ולא בכדי מפרסמים רבים משתמשים באפיק זה – בין אם באופן שוטף ובין אם במסגרת קמפיינים נקודתיים וממוקדים.
היתרון הראשון הוא המיידיות: אם קמפיין SEO (כלומר, קידום אורגני בתוצאות החיפוש) מחייב התמדה עד שההשקעה באה לידי ביטוי, הרי שבגוגל אדוורדס, מסביר און יבין, הלקוחות הפוטנציאליים מגיעים מייד לאתר המקודם.
יתרון שני הוא הגמישות, שכן למפרסמים שליטה מלאה על הקמפיין וביכולתם להקפיא אותו כשאין בו צורך ולחילופין להקצות משאבים רבים יותר כשרוצים למשוך גולשים רבים (למשל לקראת אירוע נקודתי או כשמשיקים מבצע אטרקטיבי). בכל מקרה התשלום הוא פר קליק, כשהמפרסם יכול להגביל את הסכום המקסימלי שהוא מוכן לשלם על כל קליק וגם את סך ההשקעה היומית שלו.
עוד יתרון רב חשיבות לדברי און יבין הוא היכולת להגיע לקמפיינים אפקטיביים במיוחד, וזאת במספר דרכים: אופציה אחת היא הרצת מספר מודעות במקביל תוך מעקב שוטף אחרי תגובות הגולשים לכל אחת מהן, ובפרט לבדוק אילו מודעות מניבות את יחס ההמרה הגבוה ביותר (כלומר מושכות גולשים רבים אל האתר או אל דף הנחיתה) – כך שבסופו של תהליך המודעות הלא אטרקטיביות מוסרות ונשארות רק אלה שמצליחות לעורר עניין רב במינימום עלות.
דרכים נוספות בהן גוגל אדוורדס מסייע למפרסמים להגיע בדיוק לקהל היעד שלהם הן יצירת מודעות ייעודיות שיוצגו רק לגולשים דרך סמארטפונים, יצירת מסעות פרסום מבוססי מיקום וישנן עוד אופציות רבות אחרות.
גוגל אדוורדס – החסרונות
לצד היתרונות הבלתי מעורערים של גוגל אדוורדס, מדגיש און יבין, ישנם גם חסרונות ובראשם העובדה שחלק גדול מהגולשים מסתייג ממודעות ומפרסומות, ועל כן נוטה להתעלם מהחלק של גוגל אדוורדס בדף תוצאות החיפוש (כלומר, מתמקד בתוצאות האורגניות).
חיסרון שני עשוי להיות גם יתרון: הכוונה היא לכך שכדי להפיק תועלת של ממש מקמפיין קידום ממומן יש צורך להיות בעלי ידע ומיומנות בכל הקשור לשימוש בגוגל אדוורדס – הן מבחינת ניסוח מודעות מושכות, הן מבחינת אופן חלוקת התקציב והן מבחינת ניצול כל האופציות המוצעות על ידי המערכת. ניסיון לפרסם ללא עזרת אנשי מקצוע עלול להוריד לטמיון את ההשקעה, אולם מי שמתעמק בתחום או בוחר משרד פרסום בעל ניסיון בתחום ירוויח בגדול.