כך הופכים חדר שלם לקמרה אובסקורה ענקית

קמרה אובסקורה הוא המכשיר עליו מתבססת כל טכנולוגיית הצילום: מכשיר שכולו אטום לאור מלבד חרך זעיר באחד הקצוות, דרכו נכנסות קרני אור שמוקרנות על הדפנה הפנימית שמול אותו חור. במצלמה, על הדפנה מונח הפילם (או החיישן הדיגיטלי במצלמות דיגיטליות) שקולט את האור והופך אותו לתמונה.

המכשיר הזה קיים כבר מאות שנים ובעשרות גרסאות שונות – אבל אף פעם לא מאוחר מדי כדי למצוא לו שימושים מגניבים במיוחד, כמו למשל להפוך את החדר שלכם לתא אור ענקי שיקרין על כל הקירות את מה שקורה בחוץ.

לעשות את זה זה עניין די פשוט: השיגו לעצמכם כמה קרטונים שטוחים והשתמשו בהם כדי לאטום לגמרי את כל החלונות ומקורות האור בחדר. לאחר שתעשו את זה חוררו חריץ קטן במרכז הקרטון, כבו את האור ותנו לעיניים שלכם כ-20 דקות להסתגל. כשזה יקרה תראו בדיוק מה שקורה בחוץ, עם קאץ’ אחד: התמונה שתוקרן על הקירות שלכם תהיה הפוכה.

חוץ מהעובדה שמדובר בפעילות חביבה ומקורית, הפיכת החדר לקמרה אובסקטורה גם יאפשר לכם לדעת כל מה שקורה בחוץ בלי לצאת מהבית. אם תרצו תוכלו גם להציב מצלמה ולצלם בעזרתה את ההקרנה שעל הקיר שלכם בקטע מטא שכזה בו קמרה אובסקורה מצלמת קמרה אובסקורה. קול.

דרך Peta Pixel

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן