הזאב מאבן גבירול”: איך “שפע” יכול לחסוך לכם המון “שקל”

מאת: ערן הילדסהיים

ההתעניינות במטבע אחר מלבד השקל שנוצר על ידי הבנקים ולמען הבנקים (והחברים שלהם) כבר חצתה מזמן את גבולות התיאוריה והדיונים הפילוסופיים בבלוגוספירה.

למעלה מוטמע סרטון קידום נהדר ומשעשע בכיכובו של משה איבגי למטבע המקומי הישראלי החדש, ‘שפע’. כן, גם איבגי עכשיו רשמית בעד שינוי מוניטרי. ואגב כל השחקנים בסרטון כולל איבגי התעקשו לקבל בתמורה להופעתם ‘שפע’ במקום שקלים. 

בסך הכל היום יש 9,000 ישראלים שמשתמשים ב”שפע”. בערך 10,000 שפע מחליפים ידיים מידי יום. השפע לא יכול להחליף את השקל כי השקל הוא מטבע שנכפה על האזרחים דרך תשלום המיסים, אך הוא בהחלט יכול לחסוך לכם סכומים נאים של כסף (שקלים) מידי חודש.
אושר הוא הגוף שעומד מאחורי המטבע. מדובר בגוף ללא מטרות רווח שמבוסס בעיקר על מתנדבים.
מטרתו להשיב את הכסף למטרה המרכזית שלו שהוא לאפשר לאנשים לענות אחד לשני על הצרכים באמצעות שיתוף פעולה; כל אחד נותן את הדברים שהוא טוב בהם או שהוא כבר לא צריך ומקבל בתמורה את הכשרון והשפע של כל היתר החברים.

חמשת עקרונותיו המרכזיים:
1. שיוויון.
ב”אושר” אין אפשרות להרוויח כסף מהחזקת כסף, משום שהריבית היא אסורה, ואין אפשרות להכנס לחוב; כאן המטבע הוא בעל הערך הגבוה ביותר דווקא כשהוא בתנועה.
2. קידום כלכלה מקומית.
באושר תמצאו רק עסקים מקומיים, ללא תאגידים ורשתות – עסקים אלו משאירים את הרווחים בקהילה ויוצרים מקומות עבודה הוגנים יותר.
3. השתתפות.
הכניסה לאושר מעמידה אותך בפני השאלה – מה יש לי להציע שאחרים ירצו? הפלטפורמה מעניקה במה לתחביבים וכישרונות מבלי למסחר אותם.
4. קיימות.
יש אמרה שהולכת כך: אתה לא צריך מקדחה – אתה צריך את החור בקיר; אושר מנגישה את כל הפריטים שנמצאים בסביבה שלנו, ועוזרת לנו לעזור אחד לשני.
5. קידום פעילות חברתית וסביבתית.
אדם הוא בריא באמת רק בסביבה וחברה בריאים.
הפלטפורמה נוצרה גם כדי לתמוך בעמותות שיצטרפו אליה, וגם כדי לאפשר ליזמים לגייס משאבים לפרויקטים למען הטוב.

להצטרפות לחצו כאן. פורסם במקור בכלכלה האמיתית
מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן