5 עובדות מפתיעות על בגידות

הנה עובדה שוודאי תעשה לא נעים לנאמנים שבינכם: אנשים בוגדים. לא משנה אם הקשר הזוגי שהם נמצאים בו נפלא, יש אנשים שיהיו מוכנים לסכן הכל בשביל סטוצים מרגשים מחוץ למערכת היחסים. אבל אולי בעצם לא צריך להאשים אותם? אולי בגידות זה פשוט משהו שנמצא בגנים? אולי הצורך לבגוד חזק מכח הרצון של אותם בוגדים?

להזמנת בדיקת אבהות לחץ כאן (פרסומת)

הנה 5 עובדות מפתיעות על בגידות, בוגדים ומה שביניהם.

1. אנחנו בוגדים בגלל מבנה המח שלנו

תמונה: Shutterstock

בגידה היא יותר מחולשה רגעית ביצר הנאמנות – היא מנגנון שרידה ביולוגי. המיניות שלנו נובעת מרצוננו להתרבות עם מבחר גדול של בני זוג, זאת בעוד הרצון שלנו בזוגיות מונוגמית קשורה לכך שאנחנו רוצים לשמור את האנרגיה שלנו גם לדברים אחרים חוץ מחיזור, ולכן מעדיפים לדבוק בבן / בת זוג אחד – אבל בנוסף לרצון המונוגמי נמצא אצלנו גם היצר הבסיסי לקיים יחסי מין עם כמה שיותר פרטנרים בשביל להפיץ את ה-DNA שלנו בתפוצה הרחבה ביותר שאפשר.

זו הסיבה שבגידה היא עניין חוצה תרבויות ושחוקרים ביולוגיים רבים מאמינים שמדובר בכלל בחלק מהאבולוציה שלנו, או לכל הפחות תכונה שטמועה אצלנו בגנים.

 

2. בגידות הן לא הגורם הראשי לגירושין

תמונה: Shutterstock

למרות שאפשר לחשוב שאין דבר שיכול להרוס נישואין יותר מבגידה, מסתבר שלא מדובר בגורם הנפוץ ביותר לגירושין. על פי Divorce Magazine, הסיבה הכי נפוצה לגירושין היא דווקא חוסר תקשורת. למעשה, יש פסיכולוגים שטוענים שבגידה, אם מצליחים להתגבר עליה, יכולה לשקם חיי נישואים בעיתיים.

״רומן יכול להציץ מחדש את הקשר״, אמר צ׳ארלס ג׳יי אורלנדו שכתב את הספר The Problem with Woman… Is Man: ״גברים יכולים להבין פתאום שהם רוצים לחיות את שארית חייהם עם המשפחה הקיימת שלהם, ושהקשרים החדשים אינם מושלמים כפי שהם חשבו״.

3. בוגד? כנס לכלא

תמונה: Shutterstock

במדינות מסויימות בארצות הברית, ניאוף נחשב כפשע פלילי ושופטים יכולים להטיל עליו מאסר. אם אתם מתכוונים לבקר בקרוב במישיגן, מינסוטה או דרום קרוליינה – עדיף שלא תנסו לצאת שם להרפתקאות עם פרטנרים חדשים כי זה יוכל להיגמר ממש לא נעים.

4. חושדים שהנשים שלכם בוגדות? הזרע שלכם ידאג לחסום את המתחרים

תמונה: Shutterstock

אם אתם נשואים באושר אבל חושדים פתאום שהאישה שלכם בוגדת לכם, החשד הזה עלול לבוא לידי ביטוי בצורות מפתיעות במיוחד – בזרע שלכם.

מחקר שנערך על ידי הסקסולוגית דוקטור לינדסי דו גילה כי 40% מתאי הזרע הגבריים הם מעין ״תאי זרע לוחמים״, שכל מטרתם היא לשים מכשולים לזרעים של זכרים מתחרים. כשכבר חושד באישתו, גופו מייצר אפילו עוד יותר זרעים לוחמים כאלה, שמייצרים סוג של חומת מגן. הם מצופפים יחדיו ויוצרים רשת בעזרת הזנבות שלהם במטרה ״לתפוס״ שם תאי זרע מתחרים ולאפשר לזרע של הבעל לחדור לביצית ולהכניס את האישה להריון.

5. הגודל כן קובע

תמונה: Shutterstock

מחקר עדכני שנערך בקניה גילה נתון מפתיע על בגידות: מסתבר שככל שאיבר המין הגברי גדול יותר, כך גדלים גם הסיכויים שיבגדו בו. כל מה שלימדו אותנו בנוגע לגודל היה בעצם לא נכון. הסיבה, מסתבר, נמצאת בכך שלנשים רבות פשוט כואב לקיים יחסי מין עם בעלי איבר מין גדול – והן יעדיפו למצוא פרטנר איתו הן יוכלו אשכרה להנות במיטה.

“יש איברי מין זכריים מאוד גדולים, אבל הוואגינה שלי קטנה”, סיפרה אחת המשתתפות במחקר: “כשמתבצעת חדירה, הכאב גדול מאוד ואני צריכה לחפש גבר אחר עם איבר קטן יותר שיוכל לחדור אליי ואוכל ליהנות מזה”.

תמונה שער: Shutterstock

להזמנת בדיקת אבהות לחץ כאן (פרסומת)

 

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן