הטלסקופ הגדול בעולם משוכלל מספיק כדי לגלות חיים בכוכבים אחרים

הכינו את חולצות החייזרים הניינטיזיות שלכם – יש סיכוי שבעוד כמה שנים כדור הארץ כולו יכנס לשגעת-חייזרים נוספת, בזכות טלסקופ ענקי שנבנה בימים אלה בצ׳ילה. כשתושלם בנייתו של הטלסקופ הזה הוא יהיה הטלסקופ הגדול ביותר שהורכב אי פעם על פני כדור הארץ, ויוכל לקלוט אור במהירות גבוהה יותר פי עשרה מכל טלסקופ אחר שקיים כיום.

שמה של המפלצת הזאת יהיה E-ELT, שזה בעצם ראשי תיבות די דביליים ל-European Extremely Large Telescope, או בעברית טלסקופ אירופי גדול במיוחד. המיקום שלו נבחר במיוחד בגלל אחוזי הלחות הנמוכים מאוד שבצ׳ילה – ממוצע של 10 אחוזי לחות בלבד, שיעזרו למדענים לקבל תמונות חדות יותר דרך עדשת הטלסקופ.

בימים אלה עובדים צוותי בנייה על פינוי מקום כדי להתחיל להרכיב את הטלסקופ עצמו, שחלקו החשוב ביותר יהיה מראה ענקית בקוטר של 39 מטרים. מכיוון שקשה לייצר מראה בגודל כזה, מראת ה-E-ELT תהיה מורכבת מבערך 800 מראות בקוטר 1.4 מטר כל אחת שיצטרכו להתחבר זו לזו בדיוק מופתי – סטייה מזערית באחד החיבורים יוכל לגרום לעיוותים גדולים מאוד בתמונות שהטלסקופ הזה יעביר למדענים.

בשלב הראשון של פעילותו, המיקרוסוקופ יכוון לאיזורים העתיקים ביותר של החלל הידועים למדע, כדי לנסות לקבל ממצאים חדשים הקשורים לאנטי-חומר ולאנרגיה. לכו תדעו – אולי על הדרך הוא גם יצליח לספק הוכחות לחיים חייזריים שם בחוץ. כך או כך, הטלסקופ העצום הזה צפוי לשמש מדענים כדי לקבל תשובות לשאלות שלא הצלחנו לענות עליהן עד כה.  

עד להשלמתו של המכשיר הענק הזה יש עוד זמן – והוא צפוי להתחיל להיות רק בתחילת העשור הבא.  

דרך iflscience

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן