חומרי ההדברה החדשים בהודו: קולה ופפסי

מאת: ערן הילדסהיים

מתחילת השנה חלה ירידה של כ-14% במכירות משקה הקולה הקלאסי בישראל.ההערכה היא שההאטה במכירות באה על רקע המחיר הגבוה שבו נמכר המשקה וגם המודעות שעלתה בקרב הציבור לגבי נזקי הקולה לבריאות. אז עכשיו כשהקולה הולכת ומאבדת מהפופולריות שלה כמשקה ,אפשר אולי לנסות להשתמש בה כמדביר נגד מזיקים ביבולים. ההודים לקחו את זה דווקא ברצינות והם טוענים שזה עובד מצוין. ואפילו בזול.

יותר ויותר חקלאים מכפרים בהודו החלו להשתמש בשנים האחרונות בקולה ופפסי כמדבירים נגד מזיקים ליבולים. החקלאים ההודים טוענים כי מדובר ב”מדביר” אפקטיבי ויעיל ובעיקר זול. ההערכה היא שריסוס דונם אחד בקולה ופפסי חוסך לחקלאי ההודי עשרות רבות של אחוזים במחיר ההדברה ביחס למדבירים הרגילים והמוכרים.

מומחים מתחום החקלאות טוענים שלמרות שהחקלאים בטוחים שהמשקה זהה לחומר הדברה -הסיפור פה קצת שונה. לטענתם ככל הנראה סירופ הסוכר בתוך הקולה שמרוסס על היבולים מושך נמלים אשר בתורם אוכלים את זחלי החרקים. כך או כך באותם איזורים שמרססים עם קולה ופפסי נרשמה עליה של עשרות אחוזים במכירת המשקאות. אולי כדאי לפיכך שהחברה המשווקת קוקה קולה בישראל תעשה הסבה לתחום ההדברה? נראה שגם החברה וגם אנחנו רק נרויח מהחלטה כזו.

פורסם במקור ב”כלכלה האמיתית”
מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן