בחורה שירבטה על קיר “מה אעשה לפני שאמות?”. היא לא צפתה את מה שקרה

הסיפור המופלא הבא פשוט נגע ללבי. הכל התחיל לפני ארבע שנים כשבחורה בשם קנדי צ’אנג עברה תקופה קשה בחיים.

בדיקה: מה יש בגבינות הצהובות של טרה? 

היא בדיוק איבדה אדם יקר ושקעה לתקופת אבל מדכדכת במיוחד. היא נזכרה ברגעים היפים שהעבירו ביחד ולמדה להעריך כל דקה עם הבן האדם שאיבדה. הימים חלפו אבל היא התקשתה להשלים עם העובדה שהחיים ממשיכים הלאה. קנדי רצתה לשמר את הרגע המטלטל שחווים כשמישהו עוזב את החיים הללו. כאשר נפרדים ממישהו אנחנו מתבוננים בעצמנו, לומדים להפריד בין עיקר לתפל אבל ככל שהזמן חולף אנחנו שוב נשאבים לתוך היום יום הלחוץ ושוכחים מה באמת חשוב לנו. קנדי החליטה שהיא רוצה לשמר ולזכור כל הזמן את מה שחשוב לה ולאחרים סביבה.

לאחר שהיא קיבלה אישור, במפגן תמים שראוי לחיי נצח, קנדי יצאה מביתה עם גיר וציירה על גב קיר של מבנה נטוש את המשפט החוזר הזה: “לפני שאמות אני רוצה….”. היא השאירה ליד הקיר כמה גירים צבעוניים במתקן קטן וחזרה להתמודד עם העצב. החולפים ושבים יכולים היו לעצור לרגע, להתבונן, לחשוב על עצמם ולבטא במקום ציבורי פתוח לעיני כל את הדבר האחד שהם רוצים לעשות לפני שיעצמו עיניים לתמיד.

איש לא ציפה את מה שקרה למחרת: 80 איש מילאו את החסר במשפטים שחיברה. אנשים פשוט ניסחו את החלומות שלהם בצבע על גבי קיר שחור. כאשר קנדי קראה את המשפטים שלהם היא בכתה, היא צחקה והיא בעיקר התמלאה בכוח. השיתוף של זרים בפרויקט המקסים הזה עזר לה להתגבר על התקופה הקשה שעברה.

היא למדה הרבה על השכנים שלה ועל אנשים בכלל מהמשפטים האלה. איכשהו, היא הרגישה שהיא לא לבד בעולם וכולנו רוצים להגשים משהו שחשוב לנו לפני שנמות. אחרי שהיא העלתה כמה תמונות, היא הוצפה במאות פניות מאנשים נלהבים שרצו ליצור קיר דומה בקהילה שלהם.

לשם כך, קנדי הרימה אתר המוקדש לכך וכיום ישנם יותר מ-420 קירות ברחבי העולם, ביותר מ-25 שפות וביותר מ-60 מדינות כולל קזחסטן, פורטוגל, יפן, דנמרק, עירק, ארגנטינה ודרום אפריקה. אפילו בישראל קיים קיר כזה, בנווה צדק. בינתיים הבחורה היצירתית הזו הספיקה להוציא ספר המביא את כל התמונות המנציחות את התופעה החובקת עולם שיצרה ומתאר את הדרך המופלאה שעשה המשפט האלמותי “לפני שאמות ארצה…”. אחד מילא את המשפט באופן נחקק במיוחד. הוא פשוט ענה “לחיות”. הוא פשוט רוצה לחיות לפני שימות.

כמה מחמם לב לדעת שאנשים באמת שמחים לשתף מעצמם ללא סיבה מיוחדת. בלי לקבל כסף או אפילו לייק. פשוט לשם השיתוף. אולי זה נותן להם תחושה שאם זה כתוב זה יתממש. ברגע שמחשבה עוברת לכתב, היא זוכה למשמעות. למעשה, היא מקבלת חיים. אז אני יודעת מה אני רוצה לעשות לפני שאמות: לאתר מהר קיר כזה ולמלא את המשפט. אוקי, ועוד כמה דברים.

הנה הקיר בנווה צדק! תודה למיכל אטדגי ששלחה

 

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן