עורבים חכמים יותר מכפי שחשבנו: הם מתעניינים בפוליטיקה

עורבים ידועים כציפורים נבונות במיוחד, שמסוגלות בין השאר לזכור פרצופים, לפתור פאזלים ובאופן כללי להפגין אינטילגנציה מרשימה שאנחנו לא ממש מצפים למצוא בציפור. כעת, מחקר חדש מגלה עוד תכונה מרשימה שבעלי הכנף הזו יכולים להפגין – והיא הבנה של מערכות חברתיות מורכבות.

אצל יונקים התכונה הזו כמעט מובנת מאליה: בחברה אנושית אנחנו יודעים לזהות ישר מי הם הפרטים הדומיננטיים ולהתנהג בהתאם. גם יונקים אחרים עושים זאת – וכך בעצם מקיימים סוג של ״חברה״, עם שליטים ונתינים. זה לא מורכב כמו פוליטיקה אנושית, אבל במערכת האקולוגית המקורית בה מתקיימות החיות האלה מדובר במבנה יעיל שמאפשר קיום חיי להקה בלי קונפליקטים מיוחדים.

גם אצל העורבים יש מבנה חברתי. כמו יונקים רבים, גם הם חיים בלהקות בהן יש ״מעמדים חברתיים״ שונים – והמחקר החדש הוכיח שעורב יכול לזהות את המבנים החברתיים האלה גם בלהקות לא שלו.

המחקר נערך על ידי השמעת הקלטות של להקת עורבים לקבוצה של עורבים אחרים. החוקרים שמו לב שכאשר להקת העורבים המוקלטת התחילה להראות סימנים של קונפליקטים, גם העורבים שהזינו להקלטות הפכו לדרוכים יותר.

מאוחר יותר החוקרים הציבו את העורבים אל מול להקת עורבים אחרת, ושמו לב שגם מול הדבר האמיתי הם מתנהגים אותו דבר: מתחילים להתעניין ברגע שמתחילים הקונפליקטים כדי לשים לב לשינויים פוטנציאליים במבנה החברתי.

היכולת הזאת יכולה לעזור לעורבים שמוצאים אותם פתאום בלהקה זרה. במקום להיכנס לעימותים פיזיים עם הציפורים הנוספות בלהקה, הם יכולים פשוט להאזין בשקט ולהבין בעצמם מי הבוס ועם מי לא כדאי להתעסק.

דרך Jezebel

תמונה: Shutterstock

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן