חמישה קמפיינים מבריקים להעלאת מודעות לסרטן השד

מוגש באמצעות דיון מדיקל. חוששת שיש לך גוש בשד? חשוב להיבדק

סרטן השד הוא אחד מסוגי הסרטן הנפוצים ביותר בעולם – וגם אלה שהכי קל להמנע מהם בעזרת גילוי מוקדם. כדי לא לאבד חיים שיכולים להנצל, עמותות רבות פועלות בשנים האחרונות כדי לעורר מודעות למחלה הזו ולאפשרויות הגילוי – זאת כדי שכמה שיותר נשים (וגם גברים – גם הם פגיעים למחלה) יזכרו להתחיל לבצע בדיקות שגרתיות כשהן מגיעות לגיל בו הסיכוי לחלות עולה.

אספנו בשבילכם חמישה קמפיינים מבריקים להעלאת מודעות. כל אחד ואחד מהם מזכיר כמה חשוב האבחון המוקדם – ויש לקוות שהם יעזרו לכולנו להכניס את הנושא החשוב הזה לראש.

1. החגיגי

נראה שכל סלבריטאי ישראל עמדו בתור כדי לברך את נועה לכבוד יום הולדתה השלושים, בסרטון מודעות ויראלי שהופץ לפני כחודש על ידי עמותת ״אחת מתשע״.

הנועה המדוברת היא בכלל התקציבאית של העמותה, שלקחה על עצמה להיות הפנים של הקמפיין הזה. המטרה: להזכיר לצעירות שגם הן צריכות להבדק, זאת בעקבות נתונים אשר מראים שרבע מהחולות במחלה הן נשים מתחת לגיל 50.

2. הצעיר

״אני אוהב ציצים!״ זו אולי הסיסמה הכי סקסיסטית שאפשר לדמיין כשמדברים על מודעות לסרטן השד – אבל זו בדיוק הסיסמה של עמותת Keep a Breast – ויש לה גם אידיאולוגיה שלמה העומדת מאחוריה.

אנשי העמותה מעדיפים שאנשים יתחילו לדבר על שדיים בלי להתבייש ובקול רם. ההגיון שעומד מאחורי זה הוא שאם שדיים יהפכו לנושא שיחה לגיטימי – פחות נשים יתביישו ללכת לבדוק את השדיים שלהן ולדבר על זה בינן ובין עצמן. כדי לגרום לעולם כולו לאהוב שדיים, העמותה מכינה מוצרים רבים עם הסיסמה ״I Love Boobis״ – כולל חולצות, צמידים ועוד.

3. הורוד

״לבשו ורוד״ הוא שמו שם יום התרמה מיוחד שנערך לפני כשנה בבריטניה, במהלכו ארגנו אזרחים רבים אירועי התרמה המוניים להם היה משותף דבר אחד: כל אלה שהשתתפו באירועים התבקשו להתלבש בורוד.

כדי שהיוזמה תצליח, נבנה לצורך העניין אתר מעוצב שמסביר את כל מה שיש לדעת אודותיה, כולל הצעות וורודות ושמחות לתלבושות, שיכולות להפוך אירוע התרמה אפור ונשף מסיכות ססגוני. כל הורוד הזה הוא רק אמצעי למטרה כמובן – והיא לעורר מודעות לקיומו של היום. בדומה לפרסומות הטלוויזיה הישנות של מבצע ההתרמה ״הקש בדלת״ – רק הרבה יותר מודרני.

בסופו של דבר, הצליחה היוזמה להכניס 2.1 מיליון פאונד, שנתרמו באופן מיידי לחקר סרטן השד.

4. המצמרר

בשנת 1991, הוציאה להקת הרוק האוסטרלית Divinyls את הלהיט I Touch Muself. בשנה שעברה השיר הזה קיבל משמעות אחר לגמרי כשעמד במרכז קמפיין להעלאת מודעות לסרטן השד, קמפיין שהופק על ידי משפחתה של כריסי אמפלט, סולנית הלהקה שהלכה לעולה לפני שנה בדיוק אחרי מאבק ארוך עם המחלה.

הקמפיין מציג 10 כוכבות אוסטרליות ששרות את השיר הנוסטלגי ללא ליווי כלי נגינה וללא חולצה. המסר ברור עוד לפני שמגיעים לשקופית האחרונה שמסבירה אותו: נשים יכולות וצריכות לגעת בעצמן לא רק כאמצעי עינוג – אלא גם כדרך לבדוק שהכל בסדר.

5. העולמי

כשאנחנו חושבים על קמפיינים לסרטן השד, נהוג לחשוב על דימויים של נשים מערביות שנראות טוב – בדרך כלל צעירות. יש משהו קצת צורם בקשר שבין מיניות לבין מחלה כמו סרטן, אבל כשמדובר בסרטן שד פעמים רבות המפרסמים לא מצליחים להתאפק ומכניסים את הקישור הזה לפעמים אפילו בלי להרגיש.

זו הסיבה שכל כך מעניין לראות קמפיין מודעות לסרטן שד שמגיע מאינדונזיה – ומציג דימויים שונים לגמרי שמציגים את אותו מסר. יש שם נשים מכל הגילאים ואפילו גבר אחד – ואין שם אפילו מחשוף אחד חשוף.

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן