כבישים חכמים שזוהרים בחושך הם עכשיו מציאות

אם חשבתם שאין מה לחדש טכנולוגית בכל הקשור לתכנון כבישים – קטע כביש חדש בהולנד יוכיח לכם שאתם טועים. הכירו את ״הכביש החכם״ – קטע כביש בן 500 מטרים בסמוך להולנד, שכולל כמה חידושים טכנולוגיים שצפויים להפוך אותו לחסכוני באנרגיה ולבטוח במיוחד.

סימוני הדרך של הכביש החכם הזה עשויים מחומר שזוהר בחושך באור ירוק ״כמעט רדיואקטיבי״. הרעיון הוא לאפשר ראות מושלמת גם ללא תאורה משלימה ויקרה – ועל פי מתכנני הדרך, האור שמופץ מהחומר הזוהר מספיק בהחלט. החומר הזה אמור להאיר במשך שמונה שעות רצוף, ואז להטעין את עצמו מחדש באמצעות אור השמש כדי שיוכל לחזור להאיר גם בלילה הבא – בדיוק כמו במדבקות הזוהרות שאתם וודאי מכירים מהילדות.

בשלב זה, קטע הכביש הקצר בו הוטמעה הטכנולוגיה משמש כמעין פיילוט לטכנולוגיה. במהלך החודשים הקרובים יוכלו לראות אם הטכנולוגיה מצליחה להפחית את מספר תאונות הדרכים, והאם החומר הזוהר יצליח לעמוד בתנאי העולם האמיתי ולהמשיך להאיר גם בעוד מספר שבועות וחודשים. אם הכל יילך כשורה אז לכו תדעו – אולי נראה כבישים חכמים גם כאן בישראל.

פיצ׳ר שלא נכנס לגירסה הזו של הכביש הוא גלאי טמפרטורה, שהיה אמור להאיר נורות אזהרה ברגע שעל הכביש היו מצטברים גושי קרח שגורמים לו להיות חלקלק ומסוכן. אולי בגירסה 2.0.

דרך ifscience

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן