טיולים – הצעות לטיולים נגישים במדינת ישראל

במדינת ישראל ישנם מסלולים רבים שמתאימים לכל המטיילים אך גם עבור נכים שמתניידים בעזרת כסא גלגלים. במאמר זה נציג בפניכם שניים מהיפים שבהם.

שמורת הטבע עין אפק

שמורת עין אפק מציעה למטיילים בה מסלול מעגלי בן קילומטר אחד שמתאים לטיול בכל עונות השנה. מדובר על פינת חמד של ממש שלא מוכרת לרבים הכוללת את מקורות נחל נעמן שכיסו בעבר את כל אזור הקריות. דמי הכניסה למבוגר הם עשרים ₪ בלבד, לילד 9 ₪ ובמסגרת קבוצה דמי הכניסה למבוגר עומדים על שבעה עשר ₪ ולילד שמונה ש”ח בלבד. על מנת להגיע למקום יש לנסוע על כביש ארבע עד לצומת עין אפק בה פונים מזרחה לכיוון שפרעם. לאחר הפנייה ממשיכים לנסוע כשני קילומטר על כביש מספר 7911 עד לפניה לשמורת עין אפק. אחרי החניה מתקדמים בשביל וחיש מהר מגיעים למעיינות אפק. בהמשך עוברים בטחנת הקמח הצלבנית ממנה ניתן לצאת לטיול בשבילי השמורה ובגשרים שמובילים לבריכות הקסומות שממוקמות בה. לאחר שתסיימו את הטיול בבריכות ניתן להמשיך לטייל בשביל שמוביל לתל אפק שממוקם בצד הדרומי של השמורה. תל אפק הוא שריד ליישוב העתיק שמוזכר מספר פעמים בתנ”ך.

בתי אפנדים בגליל המערבי

מסלול נעים זה מציע למטיילים בו שני קילומטר של בתי אבן מרשימים ביופיים שבעבר עמדו על אדמותיהם של עשירי הארץ. אל הבתים לאורך המסלול ניתן להגיע בדרכים הבאות: • בית ליברמן – בית ליברמן משמש כיום כארכיון לתולדות העיר נהריה וכמוזיאון עירוני ואת ההיסטוריה העשירה שלו חשוב להכיר. הוא ממוקם ברחוב הגדוד העשרים ואחד בנהריה והטלפון לתיאומי הגעה הוא 04-9821516. • בית הקולונל – בית הקולונל הוא מבנה עתיק שנבנה באמצע המאה התשע עשרה ושימש את סר מקניל שהיה בן כיתתו של ווינסטון צ’רצ’יל. כדי להגיע למבנה המרשים יש להיכנס בכניסה הצפונית של הכפר מזרעה ובעיקול הכביש רק צריך לעקוב אחרי היופי המהפנט של המבנה. • בית עפיפי – הבית האחרון בסיור המרתק הזה אל העבר הוא הבית שבנה אל סעיד מרעי לנשותיו הרבות. בכל חדר במבנה תמצאו ציור תקרה מהפנט ביופיו וכדי להגיע למקום יש להשאיר את הרכב מול הכניסה לשיירת יחיעם. לאחר מכן יש לטייל כמאתיים וחמישים מטר לכיוון מטעי האבוקדו הפסטורליים עד שמוצאים את השלט “בית עפיפי”. במידה ואתם זקוקים לסיוע בהגעה לאזורים המופלאים האלה, חשוב לזכור כי חברת אצמ עוזרת לציבור הנכים ולבעלי המוגבלויות בישראל להתנייד ולהגיע לכל נקודה בישראל בקלות ובנוחות. חברת אצמ היא החברה המובילה כיום בישראל בתחום אבזור המכוניות והתאמתן לציבור הנכים ובעלי המוגבלויות ובתחום זה היא מהווה מופת לשאר העסקים בתחום.

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן